Miquel Alimentació crea la marca Sabor Español per exportar productes a Sud-amèrica i el Marroc

També treu al mercat una línia nova de productes de cosmètica a base d'àloe vera

Sabor Español és una línia que «recull els productes més representatius i de qualitat de cadascuna de les zones de l'Estat espanyol». Està pensat, segons asseguren fonts de l'empresa, per a l'exportació per a països de l'Amèrica Llatina i al Marroc, Tunísia, Algèria i la Xina «perquè són països on hi ha bastant demanda de productes de qualitat», segons va explicar ahir Àngel Ferrer, director de vendes de major i franquícia de Miquel Alimentació en unes jornades a Olot. Sabor Español consisteix en 35 referències entre les quals hi ha oli i adobats d'Andalusia, vinagre d'Astúries, conserves de l'Atlàntic i del Mediterrani, torrons d'Alacant i Xixona i vins seleccionats de diferents denominacions d'origen de l'Estat.

Miquel Alimentació Grup és, per volum i cobertura geogràfica per punts de lliurament, la primera empresa majorista de l'Estat. Fundada l'any 1925 ha tancat l'exercici 2009 amb una facturació de 1.045 milions d'euros –un 10% menys que l'any passat– i té prop de 3.500 treballadors. Amb seu central a Vilamalla, Miquel Alimentació compta amb 5 plataformes logístiques –Vilamalla, Tortosa, Burgos, Mercabarna i Fuente de Piedra (Màlaga)–. La companyia està estructurada en sis àrees de negoci ben definides que treballen coordinadament: Cash&Carry –amb 55 centres a 10 comunitats autònomes–, majorista –atén més de 3.000 clients a tot l'Estat–, Import&Export –amb més de 150 clients i 100 proveïdors–, supermercats, Spar –franquícia– i Miquel Food Service –adreçat a la restauració comercial i amb 191 clients a tot l'Estat.

Segons explica la mateixa companyia, «una de les claus d'èxit de Miquel Alimentació és el seu catàleg de productes propis». Aquest reuneix 1.600 referències de les marques pròpies del grup que comercialitza en exclusiva. Les marques de l'empresa són Gourmet, Gourmet Premium, Micaderm, Mical i Zero.

Templa, per a la cura personal

El grup continua apostant per les marques pròpies que engloben diverses àrees de producte. En els productes de la higiene personal ja hi tenia Micaderm, amb 159 referències. Però ara ha decidit crear una «exclusiva línia de productes cosmètics a base d'àloe vera» amb el nom de Templa. La línia, conté entre un 30 i un 98% de «pur àloe vera de Canàries, extret segons els procediments més rigorosos per mantenir intactes les seves propietats». La base d'àloe vera utilitzada en aquests productes «està certificada com a cultiu ecològic segons la certificació del Consell regulador d'Agricultura Ecològica del govern de Canàries. La marca conté des de cremes per a la cara, el cos i les mans, fins a gel de bany, xampú i desodorant.

Mercaderies

Les xifres de moviment de mercaderies de Miquel Alimentació «resumeixen el seu enorme potencial». Per al 2010 parlen d'un moviment anual de més de 72 milions de caixes i més d'1,3 milions de palets, o el que és el mateix, més de 277.000 caixes i més de 5.000 palets al dia.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
economia

El PIB català creix un 2,6% al primer trimestre

barcelona

Barcelona, entre les deu ciutats més resilients del món

barcelona
economia

El govern espanyol i els sindicats acorden la reforma del subsidi d’atur sense el suport de la patronal

barcelona
ECONOMIA

El BBVA ja va descartar millorar l’oferta al Banc Sabadell

barcelona
Port de Barcelona

Primeres jornades de portes obertes

SOCIETAT

8.000 joves i 120 empreses a la fira JOBarcelona

BARCELONA

CaixaBank, escollida millor entitat de banca privada digital d’Europa 2024

barcelona
economia

Banc Sabadell rebutja l’inicial oferta d’absorció del BBVA

barcelona

La Cuina de l’Empordanet presenta la seva nova guia de restaurants

begur