Els tramoistes de la xarxa

ServeisWeb és una empresa que ofereix solucions globals per a les empreses que volen ser presents a internet

A les comarques gironines hi ha una de les empreses catalanes més importants del país que ofereix solucions en infraestructures d'internet. Es tracta de ServeisWeb, que des de mitjan l'any passat va obrir unes modernes instal·lacions a Fornells de la Selva, on hi ha invertit més de quatre milions d'euros. La nau, de 1.200 metres quadrats, pot allotjar fins a 10.000 servidors i atendre així una àmplia demanda d'empreses que volen ser presents a la xarxa. Les instal·lacions, controlades per moderns sistemes biomètrics, entre d'altres, estan en disposició de créixer en el futur.

Entre la desena llarga de serveis que ofereix l'empresa, en destaquen el hosting, el housing i l'anomenat colocation. Tots tres permeten allotjar tant pàgines web com els seus suports físics, els servidors, en territori català, en un espai que el client pot visitar. Es dóna el cas que moltes empreses ofereixen aquests serveis, però després els subcontracten a empreses que estan fora de Catalunya i, fins i tot, de l'Estat. El colocation és un servei en què ServeisWeb facilita a l'empresa contractant la maquinària que necessita de manera que, a canvi del pagament d'una quota mensual, aquesta no té el cost de comprar-la i amortitzar-la. D'altra banda, ServeisWeb, que el 2009 es va situar en un volum de negoci pròxim als dos milions d'euros i que té clients al mercat internacional, disposa de les principals acreditacions en l'àmbit mundial per operar com a registrador de dominis, pas imprescindible que ha de fer qui vulgui estar a la xarxa. L'empresa aposta per obrir una línia de negoci molt incipient encara a l'Estat: les solucions multimèdia, que serveixen per dinamitzar les pàgines web dels seus clients.

LES DADES

Any de fundació de l'empresa
2001
Adreça de la seu corporativa
c/ Ponent, 13-15 Polígon industrial Mas Lladó II 17458 Fornells de la Selva Tel. 902 010 664
Principals directius
Xavier Serra, director
Joaquim Carandell, director tècnic
Ferran Serra, director d'atenció al client i qualitat
Sergi Frias, director comercial
Plantilla
15 treballadors
Superfície de la fàbrica principal
1.200 metres quadrats amb capacitat per acollir 10.000 servidors
Àrees de mercat
Internet, registre de dominis, infraestructura i solucions en centres de dades, consultoria
Pàgina web
www.serveisweb.com

LA HISTÒRIA

Nous emprenedors.
La història de ServeisWeb és la d'un grup d'emprenedors que decideix fer un pas endavant i establir-se pel seu compte, després d'anys d'estar integrat en una altra companyia. En el seu cas, decideixen constituir-se com a empresa independent el 2001, després de cinc anys de formar part del departament de consultoria i implementació de serveis audiovisuals de la firma EiS. L'equip és jove i des que es crea no para de créixer. El 2001 s'instal·la al carrer Sèquia de Girona on es estan fins el 2009. El creixement de la plantilla i de les instal·lacions els empenyen a cercar una seu en un polígon industrial de les comarques gironines. El 2007 adquireixen el terreny de Fornells i en aquests darrers dos anys han convertit en una realitat el que havien estat dissenyant des de 2005: un centre integral de serveis d'internet.
XAVIER SERRA

«Ser a la xarxa no és car i és rendible»

En què es diferencien de la resta del sector?
–«Hem apostat per ser proveïdors de primer nivell, disposant d'infraestructura pròpia. Moltes empreses ofereixen serveis de hosting [allotjament de pàgines web], però subcontracten els centres de dades a firmes americanes o a empreses de telecomunicacions.»
–Eliminen la figura de l'intermediari.
–«Tant el podem eliminar com donar-li suport perquè no contracti fora de Catalunya l'hostatge dels servidors.»
–Aquest és un entorn molt competitiu.
–«Sí, i amb una competència molt il·lògica. Aprofitant que tothom vol ser a internet, les grans companyies venen preu però no donen qualitat. Nosaltres intentem situar-nos en una franja on oferim solucions professionals molt bones a preus assequibles.»
–Quins són els límits del mercat?
–«No es poden definir. El mercat madurarà i es professionalitzarà. Cada cop apostarem més per les noves tecnologies i l'ús d'internet creixerà, sobretot en l'àmbit multimèdia.»
Hosting, housing, un llenguatge complex.
–«Mitjançant la nostra web intentem fer una certa docència. Els clients necessiten que els ensenyin i els orientin.»
–Ser present a la xarxa és car?
–«No, i és rendible. Ara ja fem servir més els cercadors que les pàgines grogues quan volem fer una compra o cerquem un servei. Tenir una bona presència a internet és una obligació.»
–Com sap una empresa quin domini (.cat, .es, .com...) li convé més?
–«És molt complicat; sovint s'acaba optant pel que està disponible. En qualsevol cas, està en funció del que la teva pàgina web vol transmetre. Si estàs a Catalunya comença a ser obligatori tenir un .cat perquè transmets cultura catalana. Si és una web més genèrica, més comercial, el .com encara és el domini per excel·lència. El nostre consell és que si vols potenciar el teu nom a internet registris les deu o dotze extensions més usades en l'àmbit mundial, bàsicament per evitar que qualsevol maliciós pugui jugar amb el nom de la teva marca.»
–Els hackers ataquen més sovint del que ens pensem?
–«Cada dia. La xarxa està plena d'agents maliciosos. L'spam per a nosaltres és un problema, perquè ens genera molts costos fins que no el podem eliminar i ens crea molt mala imatge davant del client. Pel que fa més concretament als pirates informàtics, els atacs són constants i fins i tot els cercadors permeten buscar tipus de web que són molt vulnerables. Els hackers ho tenen molt fàcil.»
–Què es pot fer per lluitar contra l'spam?
–«Es treballa amb llistes negres i blanques en l'àmbit mundial per anar filtrant el correu maliciós. Ara bé, ningú pot oferir el cent per cent de seguretat, només aquell que desendolla el seu ordinador de la xarxa. És una lluita total; els qui envien els correus comercials cobren per correu entregat i la feina d'empreses com la nostra és evitar que els entreguin.»
–Catalunya està prou avançada tecnològicament per explotar totes les potencialitats de la xarxa?
–«Estem lluny de la situació òptima. A la demarcació de Barcelona és on s'està més a prop d'aquest estàndard de qualitat, però a la resta de províncies la inversió dels operadors és mínima. Nosaltres per poder tenir unes bones instal·lacions hem hagut de tirar de talonari, pagar-ho de la nostra butxaca.»
–Hi ha prou suport institucional a la innovació?
–«No. Les institucions venen als ciutadans que aposten per la innovació, però a l'hora de demanar el seu suport les vies són tan complicades que semblen dissenyades perquè no el tinguis.»
K
La versió extensa de l'entrevista, a www.elpunt.cat



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
Anna Pruna
Presidenta d'Indescat

“La inversió en ‘sportech’ és a les beceroles”

barcelona

L'sportech vol superar marques

Barcelona
Xavier Garcia
director del Tech Tourism Cluster de Catalunya (TTC)

“L’impacte del turisme té resposta des de la tecnologia”

Barcelona
LA CRÒNICA

A l’Expocasió, no val a badar

GIRONA

Comença la reforma integral de l’hotel Best Western Premier CMC, amb dos milions d’inversió

girona

Bumerang, l’‘start-up’ que evita 2.500 envasos d’un sol ús al dia

Barcelona

Empatif s’enfoca a guanyar volum, també amb compres

Manresa
ECONOMIA

Compres i milers de visitants a la fira Expocasió de Fornells

fornells de la selva

Continua la Vaga a la multinacional DXC Technology

girona