cultura

Cultura

Art

Il·lusionistes digitals

El b'Ars 2016 - Barcelona International Arts & VFX Fair porta a l'Arts Santa Mònica creadors d'efectes especials i animació de grans produccions de Hollywood

“Tot es possible avui en dia en efectes visuals al cinema”, diu Marjolaine Tremblay, que ha treballat a Piratas del Caribe, Star Wars I i Els Jocs de la Fam–, i hi afegeix, rient: “Sempre que tinguis prou diners i temps.” Crepúsculo, Terminator 3 i Warcraft: El origen, estrenat ahir mateix, són altres pel·lícules en què ha treballat Tremblay, una de les convidades del b'Ars 2016 - Barcelona International Arts & VFX Fair, que se celebra aquests dies a l'Arts Santa Mònica. Demà s'obrirà al públic (de 10 a 14 h, gratuït), amb tallers per als nens i conferències. Entre els actes programats, destaca un workshop amb Rory Conway, un dels creadors de la pel·lícula nominada a l'Oscar d'animació del 2015 La canción del mar.

Marjolay Tremblay i Rory Conway formen part de la llista de reconeguts professionals en efectes especials que, des de dijous fins demà, desfilen pel b'Ars. En destaquen Richard Williams, director d'animació de Qui va enganyar Roger Rabbit?; Adam Valdez, supervisor dels efectes visuals d'El libro de la selva; Scott Pritchard (Star Wars: El despertar de la Força); Dadi Einarson (Everest); Katherine Pursey (de l'equip d'Ex machina, darrer Oscar als efectes visuals) i Becky Bresee, supervisora d'animació de Walt Disney (Frozen).

El director i ànima de b'Ars, Fèlix Balbas, és un reconegut especialista en efectes visuals, que ha treballat en pel·lícules com ara El senyor dels anells, Harry Potter o Avatar. Segons Balbas, la producció de continguts digitals (animació i efectes visuals) ha triplicat la seva facturació a l'Estat en cinc anys, de 300 milions d'euros el 2011 a 900 el 2016. “El 87% dels continguts s'exporten”, destaca Balbas, que indica dos objectius principals de la fira: “Posar en contacte les companyies que necessiten creadors amb les companyies d'aquí que ofereixen talents”, i “una part de divulgació oberta al públic.”

Uns 400 professionals i estudiants (meitat i meitat) hi assisteixen en-
guany. Marjolaine Tremblay ha compartit amb ells la seva experiència. Com a productora d'efectes visuals, es troba “enmig de tothom: productor, director, artistes...”, explica a El Punt Avui. “De fet, treballo en fases molt diferents dels projectes. De vegades faig la part de pressupost dels efectes, i altres vegades ja està més avançada la producció, tenen una idea del que volen fer i només els ajudo a realitzar-la.”

“He disfrutat en moltes pel·lícules en què he treballat, totes acaben prenent vida pròpia”, assegura. “Segurament la meva favorita és Jumanji, la primera en què vaig treballar. Després diria Piratas del Caribe per l'equip, és d'aquelles pel·lícules que no voldries que s'acabessin mai, i Warcraft: El origen [estrenada ahir], vaig disfrutar molt de la relació amb l'equip.”D'Star Wars: La amenaza fantastma, recorda que “em va ocupar dos anys i mig de la meva vida, vaig entrar-hi des de molt al principi. Vaig treballar en l'animació, després al set... Va ser una aventura molt divertida.”



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)

Compra un passi per només 1€ al dia