Art

Art

Josep Perpiñà celebra la relació amb Pineda en una exposició de cartells

L’artista Josep Perpiñà (Girona, 1945) té una relació molt estreta des de fa anys amb Pineda de Mar, on estiuejava des de principis dels vuitanta i on ha deixat obres com la reforma interior de l’ermita de Gràcia, l’estendard de l’Orfeó Monteverdi (confeccionat per les monges de Sant Daniel de Girona), el trencadís de la cúpula del Santíssim de l’església de Santa Maria i, sobretot, nombrosos cartells tant de la festa major (l’últim, aquest mateix estiu) com de diversos esdeveniments populars, entre ells, l’elecció de la Pubilla de Catalunya de 1985 (adaptat com a monument escultòric) o el segon aniversari de la Televisió Pública de Pineda, que ell mateix va contribuir a crear amb Joan Pujadas. Fins diumenge vinent, l’artista celebra aquesta fructífera relació a l’Espai Tharrats amb l’exposició Josep Perpiñà, cartells. Etapa de Pineda de Mar (1972-2023), que aplega una trentena dels seus treballs en aquesta disciplina, on ha desplegat grans dots per a la síntesi, el colorisme i la vitalitat, sovint al voltant de motius arquitectònics com en els que ha creat per a Girona, tot i que l’estudiós del cartell Toni Monturiol assegura que, a Pineda, Perpiñà es decanta per “un tractament cubista i un ús del color més punyent, proper al pop art”. Aquesta és una revisió de la seva obra de carrer que encara no ha pogut tenir lloc a la seva ciutat natal, on Monturiol fa temps que intenta organitzar sense èxit una retrospectiva de la seva àmplia producció en aquest camp, segons lamenta Nuxu Perpiñà, fill de l’artista, en el catàleg.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.