Cinema

Crítica

cinema

Sensibilitat

Mia Hansen- Løve ho aborda tot de manera complexa i intel·ligent

Fa setze anys, quan només en tenia vint-i-quatre, Mia Hansen-Løve va dirigir el seu primer llargmetratge: Tout est pardonné. Des d’aleshores, n’ha fet set més (entre els quals, els extraordinaris Le père de mes enfants i L’avenir, protagonitzat per una Isabelle Huppert en estat de gràcia) en què narra experiències de vida amb la finesa i contenció sentimental que caracteritzen el seu cinema, com també ho fa l’elegància de les seves imatges que fan atenció a la gestualitat corporal dins de la millor tradició francesa. Una cosa que sorprèn és la maduresa amb què, des del primer moment, ha abordat les experiències dels seus personatges.

Després de L’illa de Bergman, una mena d’exorcisme sobre la seva separació del també director Olivier Assayas rodada en el lloc on va viure els últims anys un dels cineastes que més han afrontat la crisi i la ruptura de parella, arriba una pel·lícula de Hansen-Løve sobre el naixement d’un amor, però també sobre el fet d’haver d’assumir una pèrdua d’altra mena. Una bonita mañana (Un beau matin) , presentada al Festival de Canes a la Quinzena de Realitzadors de l’any passat, està protagonitzada de manera absoluta per Léa Seydoux: una actriu que s’acorda amb la sensibilitat i la contenció de Hansen-Løve. N’hi ha prou amb la mirada malenconiosa de Seydoux, que ofereix el seu rostre sense maquillatge, per expressar la pena del personatge davant de la malaltia neurodegenerativa del seu pare: encarnat pel gran Pascal Greggory, és un filòsof, com ho era el pare, que va patir una malaltia semblant, de la directora.

La protagonista, una jove vídua i mare d’un fill, viu aquesta pena al temps que s’enamora d’un vell amic. La relació, però, és difícil perquè l’home (Melvil Poupaud) està casat. El desig compartit es barreja amb els dubtes i les incerteses. Com sempre fa Mia Hansen-Løve, tot s’aborda de manera complexa i intel·ligent. Amb una tonalitat justa i una sensibilitat sense afectació que, per això mateix, pot resultar commovedora.

Una bonita mañana
Directora: Mia Hansen-Løve. Intèrprets: Léa Seydoux, Melvil Poupaud, Nicole García, Pascal Greggory, Kester Lovelace
França, 2022


Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)

Compra un passi per només 1€ al dia

art

L’equip de comissàries de ‘Miró-Picasso’ i el crític d’art Eudald Camps, Premis GAC

barcelona
música

El Festivalot torna a la Devesa, després de passar pels barris

girona
art

Un Degas a Todocolección per 926 euros

barcelona
TEATRE

El Lliure de Gràcia debat íntimament sobre el feixisme a ‘Retrat de l’artista mort’

BARCELONA
LLETRES

Rosa Regàs desgrana sense tabús la seva vida en el llibre ‘Un llegat’

LLOFRIU
música

Buhos, Els Amics de les Arts, Mishima i Ambauka, al Festival Inspira

ripoll

El fiTM presenta un cartell amb un ampli ventall estilístic

LA BISBAL D’EMPORDÀ
ART

Una exposició de Gabriel Casas, entre la programació del festival Lumínic

SANT CUGAT DEL VALLÈS
EQUIPAMENTS

La façana de l’ajuntament de Tarragona recuperarà el color original

TARRAGONA