Patrimoni

Som Cultura 2022 tanca amb un 70% d’ocupació

Enguany l’activitat amb més participació ha estat ‘Els museus surten al carrer’

El festival Som Cultura ha tancat la setena edició aquest novembre amb un total de 751 participants. El mes de les experiències culturals a la Costa Brava i el Pirineu de Girona ha registrat una ocupació mitjana del 70,1%, seguint la mateixa línia dels resultats de les darreres edicions.

L’activitat que va tenir més nombre de públic va ser Els museus surten al carrer, a Castelló d’Empúries, que va reunir prop de 400 persones, entre nens i nenes acompanyats pels familiars. Hi van participar disset centres integrats en la Xarxa de Museus de les Comarques de Girona, que van organitzar tallers de tota mena en una activitat familiar que ja està plenament consolidada com una de les propostes pròpies del Som Cultura que desperten més interès.

Una altra de les propostes de més èxit va ser el cicle de visites guiades als cementiris dels municipis de Lloret de Mar i Olot, amb més d’un centenar d’inscrits. En aquest sentit, cal destacar el bon funcionament de les visites teatralitzades programades, com ara la proposta La casaca del capità, al castell d’Hostalric, i el Tastet teatralitzat d’aigua, a Caldes de Malavella.

Per altra banda, segons l’enquesta encarregada pel Patronat de Turisme Costa Brava Girona de la Diputació de Girona als participants del Som Cultura, el 67,1% dels participants procedien de les comarques gironines, principalment de ciutats com Girona, Figueres, Olot o Ripoll. A més, aquest any, el 30,7% procedien de localitats de la demarcació barcelonina, gairebé un de cada tres.

La mateixa enquesta va recollir el grau de satisfacció del públic assistent. D’aquesta manera, el 94% van valorar com a “molt bona” (la millor valoració possible) l’activitat, el 4% com a “bona”, i només el 2% com a “normal”.

El projecte d’experiències culturals a la Costa Brava i Girona Som Cultura es du a terme cada mes de novembre i enguany ha celebrat la setena edició amb més d’una quarantena de propostes genuïnes ofertes per les diferents entitats i empreses associades al Club de Màrqueting Cultura i Identitat del Patronat de Turisme Costa Brava Girona de la Diputació de Girona.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
música

Eduard Costa publica l’enèrgic ‘Ben amunt’, el primer disc signat amb el seu nom

sant pol de mar
Bernat Salvà
Periodista i escriptor

“Un llibre de viatges pot tenir la complexitat de la vida mateixa”

Barcelona
Novetat editorial

Jaume Planas dissecciona la fauna local d’un barri com n’hi ha tants

blanes
Música

Empúries acull un concert de músics exiliats

L’Escala
cultura

L’Arxiu Lafuente de Santander compra la col·lecció d’objectes culinaris d'Antoni Miralda

barcelona
FESTIVAL DE CANES

Jonás Trueba aposta per l’amor

canes
arts escèniques

Catorze finalistes catalans als Max, amb una gala dedicada a Guimerà

barcelona
GIRONA

Unes 700 persones assisteixen al Pati Cultural 2024

GIRONA
patrimoni

Manresa restaura l’escultura dedicada a Josep Anselm Clavé

Manresa