Cinema

Monstres del circ i del crim

“Cadascú es busca la fabulació amb què se sent còmode. Hi ha gent que es fa catòlica. Jo em vaig tornar monstruòlic.” Ho explicava Guillermo del Toro en aquestes pàgines quan va estrenar La forma del agua, ambientada als anys cinquanta i protagonitzada per un monstre. No és estrany que s’interessés, doncs, per El callejón de las almas perdidas , novel·la publicada el 1946 per l’escriptor nord-americà William Lindsay Gresham, que ja va ser adaptat el 1947 en un film d’Edmund Goulding protagonitzat per Tyrone Power.

El cineasta mexicà l’ha acostat al seu univers fosc, però habitat també per monstres entranyables, en una adaptació amb un elenc excepcional: Bradley Cooper, el protagonista, entra a treballar en un circ on veurem també personatges encarnats per Rooney Mara, Toni Collette, Willem Dafoe, Ron Perlman i Richard Jenkins, i s’alia després amb Cate Blanchett per estafar milionaris amb tots els trucs mentals que ha après. Del Toro ofereix una mirada entranyable als vells circs ambulants, i retrata després amb cruesa un altre tipus de monstres, molt més obscurs.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)

Compra un passi per només 1€ al dia

ÒPERA / DANSA

El Liceu convidarà Bieito, Ollé, Castellucci i McVicar el 24/25

BARCELONA
LLIBRES

“Calonge, poble de llibres” prepara una gran festa per Sant Jordi

CALONGE
M. Aritzeta
Escriptora, autora de ‘Les dones del lli’

“La lluita i el camí fet per les dones no han estat endebades”

Valls
bcn film fest

Tirar-se els plats pel cap a la Costa Brava

Barcelona
Cinema

Uns dracs amb ADN xinès, australià i europeu

màlaga

Salvat-Papasseit, sempre jove

Barcelona
Drama biogràfic

Radiografia d’una relació tòxica amb un home més gran

Crítica

La recerca de tresors enterrats

Guaita què fan ara
Sèries

La llarga ombra del masclisme seguint el rastre d’un assassí en sèrie