Art

La joieria artística entra a La Mercè

‘Petit format’ reuneix fins al desembre peces recents d’Imma Viñals, Montserrat Lacomba i Nausica Masó

La sala d’exposicions La Mercè de Girona introdueix la joieria artística en la seva programació amb Art en petit format. Tres visions de joieria contemporània gironina, que presenta peces de Montserrat Lacomba, Nausica Masó i Imma Viñals. Les tres artistes presenten tres aproximacions a la joieria contemporània a partir d’algunes de les seves peces més recents, fetes amb diferents materials i tècniques. Aquesta és la primera vegada que es presenten plegades, tot i que cada una té al seu darrere una destacada trajectòria expositiva tant a Catalunya com a l’estranger. Montserrat Lacomba (Vendrell, 1958), amb taller a Fontanilles (Baix Empordà), va estudiar joieria a la Massana i, durant molt de temps s’ha esforçat a promoure la joieria contemporània a través de la xarxa i com a membre del col·lectiu Joyas Sensacionales, coordinat per la joiera Silvia Walz.

Nausica Masó (Girona, 1965) s’ha dedicat a la ceràmica, la pintura i l’escultura, però destaca la seva dedicació a la joieria, que va estudiar a la Llotja de Barcelona. L’any 1994 va ser seleccionada amb una beca pel V Seminario de Joyería del concurs Diamantes Hoy de De Beers, i el 1997 va prendre part en l’exposició de joies de la Fira Mundial de Basel (Suïssa). Actualment té el taller botiga a Girona, on s’ha especialitzat en la creació de joies úniques i personalitzades.

Finalment, la professora del taller de joieria a l’Escola Municipal d’Art de Girona Imma Viñals (Olot, 1972), formada en escultura a la Massana, ha treballat al taller de Juan Ayuso, i ha assistit a cursos amb Judy McCaig, al Taller Perill. Diplomada en educació social, ha treballat durant setze anys en projectes socials d’expressió artística, tant a Teas BCN i a la Fundació Astrid 21 de Girona.

També fins al 22 de desembre, es podrà visitar l’exposició Tempus fugit, d’Elena Olivé (Girona, 1948), amb una intensa i llarga dedicació tant a la pintura com a l’art del tapís. El treball que presenta ara a La Mercè, sorgit de l’estudi exhaustiu de documents pertanyents a un grup de jubilats, les identitats dels quals s’han anat esborrant amb el temps, és el resultat d’un procés de reflexió al voltant del significat d’allò efímer. L’obra resultant, feta amb paper, també acabarà sent efímera.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)

Compra un passi per només 1€ al dia

Un renovat Aplec de la Salut reviu la llegenda de la pesta

SABADELL
TEATRE

Chévere incorpora llenguatge per a sords i cecs a ‘Helen Keller: a muller marabilla’

BARCELONA
J.M. Codina Tobias
Novel·lista

“La felicitat fa basarda perquè mena cap a una sensació de buit”

Barcelona
música

Un infart acaba amb Steve Albini, monument del rock alternatiu

girona
Cultura

Mor Jacobo Rauskin, poeta paraguaià d’àmplia trajectòria professional

art

L’art alliberador de Jordi Colomer, al Macba

Barcelona

Minyons de Terrassa mostren el nou local de Cal Reig durant la Fira Modernista

TERRASSA
música

Classe B i Jost Jou guanyen la secció Talent Gironí del festival Strenes

girona

Injecció de 13 milions pels dos nous platós al Parc Audiovisual el 2026

TERRASSA