cultura

Campanyes publicitàries ‘retro' a la Universitat de Vic

Alumnes de Periodisme i Relacions Públiques de la UVic exposen treballs acadèmics que imaginen com haguessin estat els anuncis del centre entre els anys 40 i 60

Les modes tornen i algunes marques opten pel retroadvertising, la recuperació de campanyes publicitàries que van tenir èxit en el passat.

Aquesta és la idea de la qual parteix l'exposició Retromirada als últims anys de la publicitat, que es fruit dels treballs acadèmics d'alumnes de Publicitat i Relacions Publiques de la Universitat de Vic (UVic).

L'exposició es podrà veure al centre fins a finals d'abril i consisteix en una desena de cartells publicitaris que imaginen com haguessin estat els anuncis de la universitat vigatana si hagués existit entre els anys 40 i 60.

“La publicitat en aquella època era molt cartellista i, d'alguna manera, s'acostava a l'art”, explica Oreste Attardi, professor de Creativitat de la UVic.

Attardi va fer idear aquests cartells als alumnes per tal que coneguessin tècniques de l'època d'or de la publicitat, com ara arribar al consumidor a través d'un fort contingut emocional.

“Si la Universitat de Vic hagués existit als anys 40, la publicitat hagués apel·lat molt al fet que hi havia carreres per a homes, les enginyeries, i d'altres per a dones, infermeria i educació”, diu Attardi tot descrivint els cartells exposats.

“En el redactat dels anuncis es parlava molt del futur de l'estudiant i, a les dones, fins i tot se'ls podia dir que la carrera seria compatible amb els fills ”, conclou Attardi.

L'exposició ha estat un dels últims actes de commemoració del 15è aniversari de la UVic, que es va celebrar el curs passat.

La idea és continuar exposant els cartells que facin els alumnes de publicitat l'any que ve amb l'objectiu de crear un fons per a la universitat. Attardi està convençut que “ara hi ha un moviment que està recuperant l'essència de les marques dels 60 i les tècniques retroemocionals en les campanyes publicitàries”.

Fins i tot hi ha marques que han fet rellançaments de productes d'aquella època. La rememoració d'aquesta estètica vintage també es reflecteix, diu, en el món de la televisió. Sèries com Pan Am i Mad Men en són un exemple.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
Festival de cinema

La crueltat de Yorgos Lanthimos torna a Canes

Canes
Quim Gibert
Ensenyant i autor del llibre “Allà d’allà”

“La llengua persistirà si estem disposats a mobilitzar-nos”

Banyoles
cultura

Vilassar de Dalt: aparador de la fotografia analògica fins al 18 de juny

Vilassar de Dalt
Cultura

Mor Gudrun Ure, actriu escocesa protagonista de la sèrie infantil ‘Super Gran’

Cultura

Mor la presentadora i actriu mexicana Verónica Toussaint

Cultura

Mor Tony McFarr, el doble d’acció de Chris Pratt i Jon Hamm

música

Pol Bordas estrena ‘Cor petit’ amb la ‘col·labo’ de Figa Flawas

girona

La Casa Natal de Dalí, guardonada en els Premis CETT Alimara

FIGUERES

L’Ajuntament de Portbou torna a ser patró de la Càtedra Walter Benjamin

PORTBOU