cultura

LA CRÒNICA

DE reus

Trapezi

Ja queden pocs dies per l'inici, a Reus, de la catorzena edició de la Fira Festival de Circ Trapezi, la principal mostra que es fa a Catalunya d'espectacles de Circ, entès, aquest, com una art escènica que utilitza llenguatges d'altres disciplines, com ara la dansa o el gest. La millor notícia és que, malgrat retallades (que hi són) i algunes incomprensions polítiques, el festival es manté viu, havent superat, fins i tot, les dificultats, implica un relleu en la direcció. Els organitzadors parlen de festival de transició, i remarquen que s'ha apostat per companyies catalanes, cosa gairebé impensable fa catorze anys, que és quan el festival va arrencar, en què la gent que a Catalunya es dedicava al circ contemporani, entès com aquell que busca altres valors més enllà del simple risc del circ tradicional, es podien comptar gairebé amb els dits d'una mà. Ha crescut, doncs, el nombre de gent que s'hi dedica, i també ho ha fet el reconeixement internacional cap a companyies del país. En això, el Trapezi, que va començar compartit entre Reus i Vilanova i la Geltrú i que ara ja només es fa a Reus, alguna cosa hi deu haver tingut a veure.

Hi ha una dada que val la pena remarcar en uns moments en què l'economia ho presideix tot: un estudi afirma que el festival deixa a Reus un 21 per cent més de calaix als establiments de la ciutat mentre dura el festival, dies en què el nombre de visitants creix en un 80 per cent. Potser qui no entengui la importància de mantenir activa la vida cultural del país entendrà millor el concepte d'indústria cultural, amb tot el que això implica des del punt de vista econòmic: les dades d'abans es tradueixen en una xifra: 2,4 milions d'euros de més en quatre o cinc dies, que en una ciutat de les dimensions de Reus no està gens malament. Que li preguntin, si no, al gremi d'hostaleria. Només per respirar l'ambient pels carrers de la ciutat quan es fa aquest festival ja paga la pena per fer una escapada a Reus, ciutat que, d'uns anys ençà, viu molt al carrer de seguida que el bon temps comença a instal·lar-se.

Una visita al Trapezi permet descobrir tot un món interessant, en què tot entra per la vista i que transmet emocions intenses. I la veritat és que, tal com estan les coses, ja està bé que ens sacsegin les emocions de tant en tant. Ni que només sigui per fer-nos oblidar les misèries que ens fa viure aquesta crisi, provocada, en inici, pels funàmbuls de les finances. Que aquests no es mereixen ni un gram del respecte que sí que es mereixen els que faran les delícies del públic de Reus a partir del dia 17.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
museus

Nit i Dia dels museus, el 18 de maig

Barcelona
Crítica
música

A través dels segles

novetat editorial

Edicions de 1984 publica la ‘Poesia completa’ de Ventura Ametller

Barcelona

El jove i femení batec del bosc literari

Barcelona
CINEMA

El cinema de l’absurd de Quentin Dupieux obre Canes

Barcelona
cultura

El muralista Mohamed L’Ghacham integra el cartell de les Santes 2024 al seu barri

mataró
CIRC

Nou de cada deu espectacles de sala han exhaurit localitats al Trapezi

BARCELONA
TEATRE

El TNC produeix la darrera farsa dels VVAA: una festa amb Britney Spears “de tòtem”

BARCELONA
ART

El museu Morera de Lleida rep 13.500 visitants durant el mes de portes obertes

LLEIDA