Cultura

Joventut, feminitat i “bogeria”

Ferran Madico, director artístic del Centre d’Arts Escèniques de Reus (CAER), està ben satisfet de la segona temporada de l’equipament que dirigeix i, abans de començar la tercera, no pot amagar un cert punt d’orgull de cara als títols que oferiran. Diu que se centraran en “la nova creació” i que les peces que muntaran es troben “molt al voltant de la dona”.

De fet, el tret de sortida, el 27 de setembre, el donarà la Carta d’una desconeguda, de Stefan Zweig, interpretada per cinc dones: Emma Vilarasau, Marta Marco, Carlota Olzina, Mar Ulldemolins i Ivana Miño. Una peça que, a banda de representar-se al Teatre Bartrina, farà temporada al Teatre Borràs de Barcelona.

Madico també recorda que han acabat la temporada amb les Tres dramolette, de Thomas Bernhard, originalment escrita per a tres homes, però aquí interpretada per tres dones: Rosa Maria Sardà, Mercè Pons i Pepa López. La peça, coproduïda pel CAER i el Romea, obrirà la temporada del teatre del carrer Hospital.

Però si una cosa marcarà el tercer any dels de Reus serà Què va passar quan Nora va deixar el seu home o els pilars de les societats, de la premi Nobel de literatura de 2004, l’austríaca Elfriede Jelinek. L’autora de La pianista, tot i que al seu país és coneguda sobretot com a dramaturga, no ha estat mai representada amb cara i ulls al nostre país. Aquesta peça, dirigida per Carme Portaceli, es podrà veure primer al Teatre Bartrina i després a la sala petita del TNC.

“Acidesa i mordacitat”
“Ja la volíem l’any passat, però no teníem prou pressupost”, assegura Madico, que defineix Jelinek com “una autora encara per descobrir” per al públic català, tot i el Nobel. Per ell, l’obra és d’una gran “acidesa i mordacitat” i representa “la continuïtat del discurs de la dona moderna”. No debades, la Nora a què fa referència el títol no és altra que la d’Ibsen.

Una altra de les coses a destacar de la propera temporada és la primera coproducció que faran els centres d’arts escèniques públics de Reus, Terrassa i Salt/Girona. Estrenaran col·laboració amb El silenci del mar, de Vercorese, que voltarà per totes tres instal·lacions.

I si l’any passat l’estrella va ser l’argentí Rodrigo García, enguany li tocarà al coreògraf belga Wim Vandekeybus, que estrenarà a l’Estat espanyol la seva última creació.

La programació de la temporada que ve tindrà altres perles. Madico diu que es poden permetre “un cert punt de bogeria” en no ser capital i tenir tot just dos anys. L’augment en un 25% en l’afluència als espectacles programats a Reus els diu que van per bon camí. El 66% d’ocupació en la primera minitemporada també es un motiu d’alegria.


Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.

Un renovat Aplec de la Salut reviu la llegenda de la pesta

SABADELL
TEATRE

Chévere incorpora llenguatge per a sords i cecs a ‘Helen Keller: a muller marabilla’

BARCELONA
J.M. Codina Tobias
Novel·lista

“La felicitat fa basarda perquè mena cap a una sensació de buit”

Barcelona
música

Un infart acaba amb Steve Albini, monument del rock alternatiu

girona
Cultura

Mor Jacobo Rauskin, poeta paraguaià d’àmplia trajectòria professional

art

L’art alliberador de Jordi Colomer, al Macba

Barcelona

Minyons de Terrassa mostren el nou local de Cal Reig durant la Fira Modernista

TERRASSA
música

Classe B i Jost Jou guanyen la secció Talent Gironí del festival Strenes

girona

Injecció de 13 milions pels dos nous platós al Parc Audiovisual el 2026

TERRASSA