Arts escèniques

‘Al contrari!’, al revés del que sembla

Les perruques i el fregolisme a ull vist es tornen a encabir en una peripècia delirant i depriment. Si a Els subornats (amb La Ruta 40) Cunillé feia pudor de negatiu cremat i de desencís pel cine de crispetes, ara el que fa olor de resclosit i amenaça ruïna és un teatre de províncies de 150 anys d’història. El gir patètic (i també tràgic) per al personatge protagonista té un to alliberador. Mort el teatre (l’edifici, la història, la institució) ens queda el teatre (l’escenificació vola; és precària com l’època del corralito de Buenos Aires, però no té cap filtre que la subjugui). Cunillé construeix un món al revés, efectivament Al contrari! del que sembla ensenyar en la capa superficial.

Ibsen flota com una ànima tota l’estona per l’escena (la pistola és la de Hedda Gabler?; el càsting, de Casa de nines?; el discurs a l’abisme no recorda el d’Un enemic del poble?; no hi ha un discurs utòpic sobre l’art, eliminada la institució i la política, com a L’ànec salvatge? Antònia Jaume és aquesta directora desubicada que s’embolica amb abrics de pell i dorm col·locant-se les cadires sense braços. És decisió de l’espectador entendre si els personatges que rep són reals o imaginats. Tots els interpreta Berta Giraut. Hi descobriran (si estan atents) una manca de coherència en les argumentacions i excuses dels personatges que només interactuen amb la directora. És l’escletxa que ens ajuda a entendre que, molt probablement, s’està representant un deliri. Per això, en aquesta fantasia d’El país de les meravelles, Ibsen s’erigeix en una mena de màgic d’Oz.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)

Compra un passi per només 1€ al dia

ÒPERA

La directora Emma Dante castiga el ‘bullying’ a ‘La cenerentola’ de Rossini

BARCELONA
cinema

Pablo La Parra Pérez, nou director de la Filmoteca de Catalunya

Barcelona

Nou programa d’arts per quan tanqui Can Maristany

SANT CUGAT DEL VALLÈS

Un renovat Aplec de la Salut reviu la llegenda de la pesta

SABADELL
TEATRE

Chévere incorpora llenguatge per a sords i cecs a ‘Helen Keller: a muller marabilla’

BARCELONA
J.M. Codina Tobias
Novel·lista

“La felicitat fa basarda perquè mena cap a una sensació de buit”

Barcelona
música

Un infart acaba amb Steve Albini, monument del rock alternatiu

girona
Cultura

Mor Jacobo Rauskin, poeta paraguaià d’àmplia trajectòria professional

art

L’art alliberador de Jordi Colomer, al Macba

Barcelona