Altres

cultura

Premi Pulitzer per als fotoperiodistes catalans Armangué i Morenatti

El guardó, que distingeix la cobertura de la guerra d’Ucraïna, és compartit amb cinc companys de l’agència The Associated Press

Els fotoperiodistes catalans Emilio Morenatti i Bernat Armangué han estat guardonats amb el premi Pulitzer per la cobertura de les primeres setmanes de la invasió militar de Rússia a Ucraïna. Com informa l’ACN, els dos fotògrafs comparteixen el guardó –que s’ha entregat a la categoria de Breaking news o última hora– amb cinc companys més de l’agència The Associated Press (AP), per a la qual treballen.

El jurat dels prestigiosos premis de fotografia destaquen de les imatges guanyadores que són “urgents i úniques” i que l’equip de professionals que van aconseguir captar-les es van quedar a la zona de conflicte quan molts altres mitjans la van abandonar per “documentar els atacs a les víctimes civils”. L’any 2021, Morenatti ja va rebre un Pulitzer pels seus retrats sobre l’impacte de la pandèmia, sobretot en la gent gran.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)

Compra un passi per només 1€ al dia

lletres

Núria Cadenes, Jordi Masó i Maria Mercè Roca, finalistes del Llibreter

barcelona
Salt

Les Bernardes ofereix una mirada a la cultura africana

Salt
cinema

DocsBarcelona, documentals que destrueixen els estereotips

barcelona
cinema

Una nova generació de simis regna al planeta Terra

Barcelona
Patricia López Arnaiz
Actriu

“Deixar les víctimes soles és una forma d’agressió”

Barcelona
Mireia Freixa
Historiadora de l’art

“El patrimoni només es preservarà si la gent se l’estima”

Terrassa
HISTÒRIA

Isabel Vila, la primera sindicalista i pionera de l’educació femenina

Girona
Crítica

L’encís de Bulle Ogier

Fenosa, l’escultor de la natura

El Vendrell