Cinema

Crítica

cinema

Exhibició d’estil

Es promou com un ‘thriller’ amb una tèrbola pulsió romàntica

A través de l’anomenada Trilogia de la venjança, que inclou Old Boy, amb la qual va guanyar el Gran Premi del Jurat l’any 2004 al Festival de Canes, el sud-coreà Park Chan-wook va adquirir una reputació internacional amb un cinema en què pot esclatar una violència exacerbada (creant-se així una ambigüitat moral en la mesura que vol mostrar la maldat de la venjança, que també destrueix a qui la fa, mentre es recrea en la brutalitat de la seva execució) amb una estilització visual igualment extrema. Park ha mantingut el seu prestigi amb films com ara Thirst, una singular aproximació al vampirisme, i La donzella, tot i l’esteticisme embafador d’aquesta última. Fins que, tornant a triomfar l’any passat a Canes amb el premi a la millor direcció, sembla que, renunciant a la violència explícita, amb Decision to leave no fa més que imposar-se com un dels cineastes actuals més refinats i imaginatius visualment. Tanmateix, és tanta la voluntat d’exhibir un estil que també pot saturar.

Decision to leave es promou com un thriller que conté una història amb una tèrbola pulsió romàntica. Un detectiu, que investiga la mort d’un home en caure del cim d’una muntanya, s’obsessiona amb una possible assassina: l’esposa del mort convertida en sospitosa d’un crim hipotètic perquè també podria tractar-se d’un suïcidi.

Park Chan-wook aborda aquesta història d’una manera ambigua: fins a quin punt juga amb la fascinació per una “dona fatal” o posa en qüestió l’estereotip fent present que és producte de l’imaginari masculí? Mentrestant, el realitzador coreà busca les imatges més sofisticades amb enquadraments i punts de vista rebuscats. Decision to leave pot atrapar, sens dubte, però també pot aclaparar i fer que “en marxis”.

Decision to leave
Director: Park Chan-wook
Intèrprets: Tang Wei, Park Hae-Il, Park Yong-woo, Yoo Seung-mok
Corea del Sud, 2022


Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)

Compra un passi per només 1€ al dia

Mario, Llull i el manuscrit Voynich

Liliana Torres
Directora de cinema

“Les mamíferes no tenim l’instint de ser mares”

Barcelona
Crítica

Les tres vides d’una cantant llegendària

ARTS EN VIU

Una funambulista creuarà la plaça Margarida Xirgu per inaugurar el Circ d’Ara Mateix

BARCELONA

Cines que no són ‘només un cinema’

Barcelona

El cinema comercial no remunta

Barcelona

El cinema (d'autor) es fa veure

Barcelona / Los Angeles
Cinema

Belén Rueda i J.A. Bayona animen la recta final del BCN Film Fest

Barcelona
‘thriller’

Un altre líder suec pacifista amb un final tràgic