Cinema

El terror ve del cel

Jordan Peele, guanyador de l’Oscar per ‘Déjame salir’, combina intriga, por i ciència-ficció a ‘Nop’

Jordan Peele va entrar a la memòria cinèfila dels espectadors amb els ensurts de Déjame salir i l’entusiasme desbordant amb què va rebre l’Oscar al millor guió per aquesta barreja de terror i comèdia negra sobre una parella interracial. Fan declarat del cinema fantàstic en tots els seus vessants (terror, ciència-ficció, sang i fetge...), Peele va tornar a satisfer públic i crítica amb Nosotros, protagonitzada per una família negra de classe mitjana que se’n va de vacances i acaba atrapada en un infern.

Amb el seu tercer film, Nop , que avui arriba als cinemes, Peele demostra la seva capacitat per barrejar cinema d’autor i popular, la diversitat de les seves influències i el seu caràcter de cineasta tot terreny. En plena pandèmia, el director es va proposar escriure el guió d’un film d’estiu, amb la idea de reinventar el subgènere. Ho explica a les notes promocionals de Nop: “Se’m va acudir que podria fer la gran pel·lícula americana sobre els OVNI, una cinta de terror amb plat volador. Però no només seria això, sinó la pel·lícula de plat volant per antonomàsia. És un gènere que no és gens fàcil perquè es treballa amb un decorat molt complicat d’abastar, el cel.”

Influència de Spielberg

Reconeix que Spielberg és un referent: “He de dir que Encontres a la tercera fase és una de les meves grans influències, tant pel seu abast com per la seva visió, però sobretot per l’habilitat que demostra Steven Spielberg fent-nos sentir que som davant la presència d’un altre món. Buscava desesperadament una experiència immersiva semblant. Tot i això, el gènere sol atribuir qualitats meravelloses a una civilització alienígena molt més avançada que la nostra. Ara bé, i si la veritat fos molt més senzilla i fosca del que hem imaginat fins ara?”

L’actor Daniel Kaluuya, que va guanyar l’Oscar per Déjame salir, interpreta el protagonista de Nop. Ell i la seva germana (Keke Palmer) són els propietaris d’un ranxo a prop de Los Angeles on crien cavalls per ser utilitzats als rodatges de Hollywood. Una descoberta insòlita altera les seves vides: hi ha alguna cosa que s’amaga rere els núvols i podria ser un plat volador d’origen extraterrestre. Amb l’ajuda d’alguns amics, intentaran enregistrar-lo amb imatges i atrapar-lo.

“L’ADN de la pel·lícula té a veure amb l’addicció de l’ésser humà per l’espectacle –reflexiona el director–. I quan els diners s’hi posen pel mig, apareix una explotació massiva d’allò que hauria de ser senzillament quelcom pur i natural”.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)

Compra un passi per només 1€ al dia

LaBGC
Artista

“Coneixes gaires escoles amb bons edificis i prou personal?”

girona
novetat editorial

Nova antologia de la poesia de Vicent Andrés Estellés

Barcelona
cultura

Mor la periodista Cultural Anna Pérez Pagès

televisió

‘Sense ficció’ estrena dimarts a TV3 ‘Qui va matar Cachou?’

Barcelona

Clara Gispert, canvi i plenitud

girona
festival

Convivència i músiques del món en el quart Festival Jordi Savall

Barcelona
Crítica

A la recerca de la tradició perduda

Música

Classe B, Fortuu, Jost Jou i Juls, candidats del Talent Gironí més ‘urbà’ de Strenes

girona
Éric Besnard
Director de cinema

“Hem caigut en l’histerisme col·lectiu i no parem a pensar”

Barcelona