Arts escèniques

El cor torna al carrer

La companyia banyolina Cor de Teatre estrena avui a l’(a)phònica l’espectacle de carrer ‘Éstop’, com els que va fer en les primeres edicions del festival banyolí

‘Éstop’, amb direcció escènica de Pere Hosta, està format per tres accions independents

Si aquest cap de setmana voltes pel centre de Banyoles, es molt probable que t’hi trobis al mig d’alguna plaça trenta-tres persones cantant a cappella i interpretant, a peu de carrer, unes petites escenes farcides d’humor quotidià i surrealista alhora. Això és Éstop, el nou espectacle de la companyia banyolina Cor de Teatre, que estrenarà avui, demà i diumenge a l’(a)phònica, el Festival de la Veu de Banyoles, al qual ha estat sempre molt vinculat Cor de Teatre, que hi ha presentat diversos espectacles. De fet, durant les tres primeres edicions del festival, els anys 2004, 2005 i 2006, Cor de Teatre hi va oferir diverses propostes de carrer, “com un reclam per potenciar el festival i donar-lo a conèixer, sobretot entre la gent de Banyoles”, com explica David Costa, el seu director musical, segons el qual hi havia moltes ganes de recuperar aquella experiència després de l’impacte pandèmic: “Nosaltres en teníem molt bon record, i l’organització del festival i el públic també.”

Ara, després de l’èxit, fins i tot a nivell internacional, d’espectacles concebuts per a teatres i auditoris com ara Operetta i Troia, una veritable odissea!, estrenat al Teatre Nacional de Catalunya, Cor de Teatre torna al carrer i a l’ (a)phònica amb Éstop, un títol que juga amb el senyal de trànsit d’estop –que s’utilitza per marcar el lloc de la representació i convidar els vianants a aturar-se– i un espectacle que, sense falses modèsties, “és top”, o sigui, el màxim. Per donar forma a Éstop, Cor de Teatre ha fitxat l’actor i clown Pere Hosta , amb una llarga experiència en teatre de carrer. Segons Costa, amb Pere Hosta han creat “un espectacle fresc i molt divertit, que sorprendrà molt” i que volen “exportar a totes les ciutats que hi estiguin interessades”. La música de l’espectacle combina The Beatles, Lou Reed i Tina Turner amb Mozart.

Éstop està format per tres accions argumentalment independents que poden ser itinerants, “amb un mínim fil conductor per reforçar la itinerància del públic”, i es poden representar el mateix dia en diferents espais, sumant més o menys una hora i mitja d’espectacle. A Banyoles, però, les tres accions es podran veure en dies diferents, amb més d’una representació de cada acció per dia: l’acció 1 es representarà avui, primer dia del festival, a plaça Major, a les 18.30 i a les 21 h. La segona acció, demà dissabte a la plaça dels Turers, a les 12.30, les 18.30 i les 20.15 h. I la tercera acció, diumenge a la plaça Major, a les 13 i a les 20 h.

Cor de Teatre, que té el seu espai d’assaig a El Puntal de la Fundació Lluís Coromina, celebrarà l’any vinent el seu 25è aniversari.

Manu Chao, aquesta nit

A més, el 18è (a)phònica inclourà avui les actuacions en diferents escenaris de Manu Chao (entrades exhaurides), Xarim Aresté, Anna Ferrer i Alba Morena. També s’han exhaurit les entrades per als concerts de Joan Miquel Oliver, demà, i Música Nua, diumenge.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)

Compra un passi per només 1€ al dia

llibres

Immigració obligada narrada pels protagonistes

Barcelona
opinió

Independent i acollidora

LaBGC
Artista

“Coneixes gaires escoles amb bons edificis i prou personal?”

girona
novetat editorial

Nova antologia de la poesia de Vicent Andrés Estellés

Barcelona
cultura

Mor la periodista Cultural Anna Pérez Pagès

televisió

‘Sense ficció’ estrena dimarts a TV3 ‘Qui va matar Cachou?’

Barcelona

Clara Gispert, canvi i plenitud

girona
festival

Convivència i músiques del món en el quart Festival Jordi Savall

Barcelona
Crítica

A la recerca de la tradició perduda