Cinema

Monstres del circ i del crim

“Cadascú es busca la fabulació amb què se sent còmode. Hi ha gent que es fa catòlica. Jo em vaig tornar monstruòlic.” Ho explicava Guillermo del Toro en aquestes pàgines quan va estrenar La forma del agua, ambientada als anys cinquanta i protagonitzada per un monstre. No és estrany que s’interessés, doncs, per El callejón de las almas perdidas , novel·la publicada el 1946 per l’escriptor nord-americà William Lindsay Gresham, que ja va ser adaptat el 1947 en un film d’Edmund Goulding protagonitzat per Tyrone Power.

El cineasta mexicà l’ha acostat al seu univers fosc, però habitat també per monstres entranyables, en una adaptació amb un elenc excepcional: Bradley Cooper, el protagonista, entra a treballar en un circ on veurem també personatges encarnats per Rooney Mara, Toni Collette, Willem Dafoe, Ron Perlman i Richard Jenkins, i s’alia després amb Cate Blanchett per estafar milionaris amb tots els trucs mentals que ha après. Del Toro ofereix una mirada entranyable als vells circs ambulants, i retrata després amb cruesa un altre tipus de monstres, molt més obscurs.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)

Compra un passi per només 1€ al dia

novetat editorial

Nova antologia de la poesia de Vicent Andrés Estellés

Barcelona
cultura

Mor la periodista Cultural Anna Pérez Pagès

televisió

‘Sense ficció’ estrena dimarts a TV3 ‘Qui va matar Cachou?’

Barcelona

Clara Gispert, canvi i plenitud

girona
festival

Convivència i músiques del món en el quart Festival Jordi Savall

Barcelona
Crítica

A la recerca de la tradició perduda

Música

Classe B, Fortuu, Jost Jou i Juls, candidats del Talent Gironí més ‘urbà’ de Strenes

girona
Éric Besnard
Director de cinema

“Hem caigut en l’histerisme col·lectiu i no parem a pensar”

Barcelona
MÚSICA

Joan Magrané estrena a Peralada un responsori per a la Setmana Santa del segle XXI

girona