Cultura

Temporada Alta torna a obrir la finestra al cinema

Agustí Villaronga, Isaki Lacuesta, Judith Colell, Toni Gomila, Marc Parot, Miguel Ángel Blanca, Pere Solés i Salvador Sunyer són alguns noms propis del cicle que es projecta al Cinema Truffaut

Temporada Alta reafirma, un any més, l’aposta pel cinema i proposa per a aquesta edició del 30è aniversari una programació pròpia, en col·laboració amb el Col·lectiu de Crítics de Cinema de Girona i el Cinema Truffaut . En total, es veuran nou propostes que, entre d’altres, tracten temes socials o vinculats amb les arts escèniques, amb el documental prenent el protagonisme.

Després de presentar divendres Alopècia androgènica, el curtmetratge de la XXX edició de Temporada Alta, obra de Salvador Sunyer i Vidal, dimecres, 13 d’octubre, s’estrenarà la nova pel·lícula d’Agustí Villaronga, El ventre del mar, premiada amb sis guardons en el Festival de Màlaga. El film, inspirat en un text d’Alexandro Baricco, que alhora es basa en fets reals, rememora un naufragi que es va produir el juny del 1816, quan una fragata de la marina francesa va desembarcar a les costes del Senegal, i treu a la llum un conflicte que mostra el pitjor de la condició humana.

La directora catalana Judith Collell també estrenarà la seva darrera pel·lícula (24 de novembre) després de ser premiada, també a Màlaga, 15 horas, que tracta de la violència de gènere en les classes afavorides de la societat.

Aquest any, el documental pren protagonisme amb una sèrie de films que tracten els aspectes socials. És el cas, per exemple, d’El cau, el nou projecte de Pere Solés, que es podrà veure el 10 de novembre i amb què s’apropa a l’escoltisme que integra els joves amb els nouvinguts en una ciutat com Salt, on la immigració té un dels índexs més alts del país.

Un altre treball interessant és Poetes catalans. 50 anys després (17 de novembre), la comunió sorgida entre el que va rodar Pere Portabella el 1970 de forma clandestina –el primer festival de poesia catalana celebrat en solidaritat amb els presos polítics del franquisme– i el gironí Isaki Lacuesta –la celebració a la Biblioteca de Catalunya amb una reunió de poetes i testimonis de l’esdeveniment–. I també es projectarà l’1 de desembre Magaluf. Ghost Town, el documental de Miguel Ángel Blanca sobre el turisme de masses, de nit i de festa centrat a la costa mallorquina, que contrasta amb els paradisos geogràfics del territori illenc.

També en l’àmbit del documental, el festival projectarà Acorats, de Joan Martí, sobre el procés de creació de l’espectacle teatral Acorar de Toni Gomila, i altres propostes que vinculen les arts escèniques amb el cinema, com ara el curtmetratge Records d’un arbre, escrit i dirigit per Sònia Abella durant la mateixa sessió que 15 horas. També es projectarà la producció internacional de Lars Von Trier Dogville, inspiradora de l’espectacle Entre chien et loup de la directora Christiane Jatahy, que s’ha programat dins la programació internacional de Temporada Alta després de la seva estrena en el Festival d’Avinyó.

Chomón, segons Parrot

Per celebrar els 150 anys del naixement de Segundo de Chomón, el festival recupera Ombres de plata (20 d’octubre), un espectacle visual, sonor i encisador que projecta una selecció dels títols més reconeguts del pioner del cinema espanyol. Les cançons en directe del músic Parrot acompanyen i aprofundeixen en el significat de les històries que s’amaguen entre els plecs dels decorats pintats dels films. Imatges i melodies que s’entrellacen com si haguessin nascut de la mà.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.

L’escriptor novaiorquès Don Winslow guanya el XVII Premi Pepe Carvalho

barcelona
PILARÍN BAYÉS
Il·lustradora

“Mil vegades un editor m’ha fet confiança”

barcelona
Billy Bragg
MÚSIC

“La definició americana de ‘llibertat’ ha esdevingut predominant”

BARCELONA
opinió

Gaudí i l’avantguarda francesa

Historiador de l’art
opinió

‘Stella splendens’

Historiadora de l’art
Crítica
òpera

Repetició amb escassa diferència

Pere Bellès invita a pensar la cabana com a espai mental

Salt

Qüestió pendent

Barcelona

El Museu de l’Empordà dissol fronteres

Figueres