Música

Allò que no diem

Clara Peya presenta ‘Perifèria’, un disc sobre tot allò de què no ens atrevim a parlar, i amb Enric Verdaguer de cantant, a Strenes

“Ens hem deixat de tocar, mira... les persones que estimem s’han convertit en una amenaça!”

Només mig any després de publicar Estat de larva, un conjunt de setze temes instrumentals gestats durant el confinament, la compositora, pianista i activista palafrugellenca Clara Peya, Premi Nacional de Cultura 2019, reapareix amb Perifèria (Vida Records), un disc sobre aquells marges emocionals que es queden dins nostre perquè no ens n’atrevim a parlar. “Interpel·la totes aquelles persones que hem rebut una educació emocional nefasta i que fa que tinguem molts temes silenciats”, explica Peya. “Tinc la sensació que parlem, i opinem, molt dels altres. I, quan ho fem de nosaltres, ho fem des de l’ego, no pas posant al centre les nostres vulnerabilitats.”

Tot i el seu origen pre-pandèmic, Perifèria té dues cançons fetes durant el confinament i inspirades en com s’han alterat les maneres amb què ens relacionem. La primera, Ha mort l’amor. “Ens hem deixat de tocar, mirar, escoltar... les persones que estimem, fins i tot, s’han convertit en una amenaça! Ens hem aïllat de nosaltres mateixes i ens hem desconnectat del nostre entorn”, lamenta. Ni el mar, d’altra banda, adverteix que, sense les persones estimades, no hi ha paradís possible. “Vaig passar el confinament a la muntanya, en un entorn idíl·lic, però, al final, t’adones que, per viure, cal cuidar i sentir-nos cuidades. Ens necessitem les unes a les altres.”

Tot i la participació d’Alba Flores i Ana Tijoux a Mujer frontera , un tema en benefici del col·lectiu Jornaleras en Lucha de Huelva, és una veu masculina, la d’Enric Verdaguer, la que està en primer pla a Perifèria. Tota una novetat en una trajectòria, la de Peya, que ja suma onze referències. “Amb la Magalí Sare [veu dels seus darrers projectes] hem compartit un viatge molt profund, però ara necessitava una veu molt diferent. L’Enric té una sensibilitat extrema i una delicadesa molt profunda. Genera un bon contrast amb la Magalí i em semblava una bona continuació.” Que sigui Peya qui canti en un disc seu és encara una opció aparentment força llunyana. “Si em sentissis cantar ho entendries”, diu tot somrient. “Tinc un amic músic que està obsessionat perquè ho faci, així que no se sap mai.” Clara Peya presentarà Perifèria avui al Teatre Municipal de Girona (20 h; 15-20 euros) com a part del Festival Strenes.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)

Compra un passi per només 1€ al dia

novetat editorial

Nova antologia de la poesia de Vicent Andrés Estellés

Barcelona
cultura

Mor la periodista Cultural Anna Pérez Pagès

televisió

‘Sense ficció’ estrena dimarts a TV3 ‘Qui va matar Cachou?’

Barcelona

Clara Gispert, canvi i plenitud

girona
festival

Convivència i músiques del món en el quart Festival Jordi Savall

Barcelona
Crítica

A la recerca de la tradició perduda

Música

Classe B, Fortuu, Jost Jou i Juls, candidats del Talent Gironí més ‘urbà’ de Strenes

girona
Éric Besnard
Director de cinema

“Hem caigut en l’histerisme col·lectiu i no parem a pensar”

Barcelona
MÚSICA

Joan Magrané estrena a Peralada un responsori per a la Setmana Santa del segle XXI

girona