Art

Diàlegs artístics

Carme Sanglas i Pep Camps exposen ‘L’ara i el res’ a la canònica de Vilabertran, fins al 29 de setembre

El poemari Tot és ara i res que Joan Vinyoli va escriure el 1970 ha inspirat el títol de l’exposició L’ara i el res que, en el marc de la Schubertíada , es pot visitar aquests dies a la canònica de Santa Maria de Vilabertran. En aquest llibre, el poeta parla, igual que ho fan els artistes Pep Camps i Carme Sanglas, de l’afany de transcendència en relació amb allò físic i quotidià. Tot i que cadascun dels dos pintors aborda el tema amb un punt de vista diferent, s’hi pot apreciar com els dos recorren a un llenguatge simbòlic de base figurativa.

Diàlegs: Pintura, música i patrimoni és un cicle estival que uneix tres puntals de la cultura com són la pintura, la música i el patrimoni a la Canònica de Santa Maria de Vilabertran. Des de fa 27 anys, en aquest espai, hi té lloc la Schubertíada i, per cinquè any consecutiu, s’hi fa paral·lelament una exposició de pintura contemporània a cura del Centre d’Art Contemporani Bòlit de Girona . Comissariada per Carme Sais, per una banda trobem l’exposició que porta per títol El Cos, El Pa, El Poder i El Coneixement, amb la qual Pep Camps descriu el que és “ineludible, important i sublim en aquest món i estableix connexions entre elements terrenals i absoluts”. L’espiritualitat de la canònica ha influït en l’artista a l’hora de seleccionar i crear les obres que integren aquesta exposició. Les seves pintures incorporen elements simbòlics i figuratius per crear diferents connexions i associacions. Més enllà de la formalització, l’artista suggereix una lectura conceptual que esdevé espiritual i enigmàtica, en uns casos, i reflexiva i punyent, en d’altres.

Per la seva part, amb la mostra Un món silenciós Carme Sanglas “ens obre el seu univers sensible i representatiu a través del qual enalteix el que és primari per il·luminar el que és profund i gairebé creença”. Per a aquesta exposició ha creat i seleccionat obres a l’entorn de quatre eixos temàtics recurrents en l’imaginari de l’artista: la casa, la mar, la terra i els astres, tot defugint la figura humana, malgrat que és molt característica en la seva obra.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)

Compra un passi per només 1€ al dia

ÒPERA

La directora Emma Dante castiga el ‘bullying’ a ‘La cenerentola’ de Rossini

BARCELONA
cinema

Pablo La Parra Pérez, nou director de la Filmoteca de Catalunya

Barcelona

Nou programa d’arts per quan tanqui Can Maristany

SANT CUGAT DEL VALLÈS

Un renovat Aplec de la Salut reviu la llegenda de la pesta

SABADELL
TEATRE

Chévere incorpora llenguatge per a sords i cecs a ‘Helen Keller: a muller marabilla’

BARCELONA
J.M. Codina Tobias
Novel·lista

“La felicitat fa basarda perquè mena cap a una sensació de buit”

Barcelona
música

Un infart acaba amb Steve Albini, monument del rock alternatiu

girona
Cultura

Mor Jacobo Rauskin, poeta paraguaià d’àmplia trajectòria professional

art

L’art alliberador de Jordi Colomer, al Macba

Barcelona