Cinema

Tres mirades femenines

El Festival de Sitges mostra films dirigits per dones amb possibilitats de premi

El Festival de Sitges va viure ahir una altra jornada sense estrelles, però amb diverses propostes interessants a la pantalla dirigides per directores, sobretot el film italià Lazzaro felice, d’Alice Rohrwacher, i Fuga, de la polonesa Agnieszka Smoczynska. Totes dues van presentar ahir la seva candidatura a algun premi important del palmarès.

Sergi López arriba avui a Sitges per promocionar Lazzaro felice (Lázaro feliz), on interpreta un petit paper, però aquesta pel·lícula, premi al millor guió de Canes, es va projectar ahir a primera hora i va rebre una ovació malgrat estar ben lluny de la violència tan celebrada –amb esperit irònic i festiu– pels fans del festival. El protagonista és just tot el contrari: un noi bo, que ha crescut en un racó perdut d’Itàlia, esclavitzat juntament amb diverses famílies per una marquesa que s’aprofita de l’aïllament de la zona i la ignorància dels pagesos, tot i ser ja a finals del segle XX. La innocència i la bondat del protagonista il·luminen una pel·lícula amb elements fantàstics, que bascula entre l’espiritualitat i el realisme, carregada de referències bíbliques –des del nom del protagonista, Lazzaro–, que avala el talent visual i narratiu de la jove cineasta toscana Alice Rohrwacher.

Dona sense memòria

També va provar el seu talent la jove cineasta polonesa Agnieszka Smoczynska, que va presentar a competició Fuga, escrit i protagonitzat per Gabriela Muskala. Una dona que té amnèsia torna amb la seva família (inclòs un fill de tres anys) després que la identifiquin en un reality show i s’enfronta als fets traumàtics que van motivar la seva fugida i pèrdua de la memòria. El misteri sobre el que va passar i el lligam entre identitat i memòria planen sobre una història pertorbadora, filmada amb una paleta de tons grisos i foscos.

Més decebedor va resultar el fim I think we’re alone now (Crec que estem sols ara), de la directora nord-americana Reed Morano, responsable dels tres primers episodis del fenomen televisiu El cuento de la criada. Peter Dinklage (Tyrion Lannister a Joc de trons) hi interpreta un home que es dedica a enterrar cadàvers del seu poble després d’una misteriosa catàstrofe. L’aparició d’una altra supervivent, una noia alegre i xerraire (Elle Fanning), trasbalsa la seva vida ordenada, en una distopia que apunta més idees interessants del que acaba oferint.

Fora de competició, es va presentar Dragged across concrete (Arrossegat a través del formigó), d’un director aplaudit i premiat a Sitges, S. Craig Zahler (Bone Tomahawk, Brawl in cell block 99). Mel Gibson i Vince Vaugh brillen en els papers de dos policies que planegen robar uns delinqüents, en una pel·lícula carregada de violència.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)

Compra un passi per només 1€ al dia

efemèrides

El Govern commemorarà el 2025 el centenari dels naixements d’Oriol Bohigas i de Francesc Candel

barcelona
TEATRE

‘Burro’ reescriu la humanitat amb la mirada de l’animal del camp

BARCELONA
Crítica

Tradició, patrimoni i nova creació

art

El FAD es converteix en la Federació FAD

barcelona

Més de 90 originals aspiren al 57è Premi Bertrana de novel·la

Girona
convenció

La CatCon s’expandeix com l’Univers

vilanova i la geltrú
ROSES

La il·luminació del Castell de la Trinitat rep un primer premi en els (D)arc Awards

ROSES

L’edició integral de Kavafis, el poeta de l’amor sensual

Empúries
LLENGUA

Joan Vall: “La llengua es defensa a les urnes”

BARCELONA