Arts escèniques

El bastió del musical

Daniel Anglès lidera, dins del Grec, l’adaptació al català de ‘Carousel’, peça clau en la concepció del teatre musical mundial

Les promocions de teatre musical de Barcelona de la darrera dècada necessiten oportunitats per fer-se atractives

Un projecte ambiciós a l’Amfiteatre Grec irrepetible. Així és la proposta de Carousel que es presenta en format concert (tot i que hi ha coreografia i vestuari) i s’ha fet una adaptació al català per a l’ocasió. Aquesta obra (1945) és icònica en el musical, perquè és a partir dels autors de Sonrisas y lágrimas o d’Oklahoma, Rodgers & Hammerstein, que es va fundar el concepte de teatre musical. Va ser a Broadway. Van aconseguir unificar els números de comèdia musical en una sola trama i en què, també a través de la música, la història avançava, completant-la amb l’emoció de la cançó.

El repartiment d’aquest versió concert (Anglès adverteix que és un format habitual en les ciutats amb gran tradició de musicals i que no es limita als cantants amb faristol de l’òpera) és irrepetible: Miquel Fernández, Nina, Anna Moliner, Ivan Labanda, Diana Roig i el Cor Aules. La direcció musical va a càrrec de Xavier Torras. També és una formació valenta la Pops Simphony, un formació pensada per a projectes insòlits, com ara la interpretació de bandes sonores i oper a compositors contemporanis.

Des de feia uns anys, el Grec comptava amb una Nit de musicals que havia demostrat l’interès del públic. S’apostava per fer presentacions temàtiques, amb un repartiment que reunia el millor de la cartellera. El repte ha estat fer una vetllada amb un sol títol. I va semblar que l’arrencada havia de ser una obra molt desconeguda per al gran públic però que va posar les bases del musical d’avui. Encara hi ha escenes que sorprenen els mateixos artistes que la interpreten, per la seva senzillesa i eficàcia. Cesc Casadesús, director del Grec, justificava, fa uns dies: “Un festival ha de fer coses excepcionals.” I aquest és un repte majúscul. Assumir aquest repte és “la nostra responsabilitat com a artistes”, comenta Torras. Entenent que és impossible, avui, fer una producció des de l’empresa privada d’aquesta magnitud, s’ha trobat l’oportunitat del Grec. Al talent que surt de les escoles de teatre musical fa més d’una dècada, li calen reptes per fer-se atractiu al públic.

LA XIFRA

100
artistes
intervenen en aquesta ventura. Els 50 dmúsics e Pops Simphony, més els de Cor d’Aules i solistes.


Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)

Compra un passi per només 1€ al dia

Arts escèniques

El Festival Z acollirà 16 projectes escènics

Girona

Últim dia per veure les noves tendències del circ al Trapezi

REUS

Les Festes de Maig omplen els carrers de música i cultura popular

LLEIDA
CrÒnica

Ricky Gil i Biscuit, un bon treball d’arqueologia

dit o fet per dones

La pedra seca com una resistència

Música

In-Somni obre demà a Besalú, amb Bigott, una nova edició itinerant

besalú
música

El vidrerenc Àlex Pérez presentarà ‘Tot el que som’ al Festival Espurnes de Llagostera

vidreres
música

Sven Väth encapçalarà el cartell del festival electrònic Delirium

cassà de la selva
Cultura

Ivan Ivanji, escriptor serbi i supervivent d’Auschwitz