cultura

La crònica

El temps intermedi de Paul Fuster

El nou disc del cantautor Paul Fuster –amb arrels a Nova York però arrelat a Cardona– es titula Go/Between , que traduït vindria a ser una espècie de transició, de temps intermedi. Per allò de buscar-hi un significat, Fuster explica que es troba en aquesta situació: “Tirar una pedra provoca alguna cosa, i en la vida s'ha de provocar-la sense asseure't a esperar.” I és així com aquest músic singular, el més nòmada de l'escena catalana, un grunge rústic, ha sortit de Cardona, no amb bicicleta , aquest cop, sinó amb una furgoneta blava, “molt guapa, gent” per llançar aquesta pedra en forma de concert.

Paul Fuster , acompanyat de Marià Roc (baix i veus) i Josep Cordobés (bateria) va presentar divendres al Teatre de Salt, dins Temporada Alta , les noves cançons que si bé, amarades d'aquest so grunge en què va néixer musicalment, empelta calidesa i lluminositat a un rock folk que atrapa. I es nota en la primera cançó, Big OK, una de les que va sonar a Salt. Concebut com a concert de petit format, Paul Fuster és, però, un esperit lliure i fa més per tocar entre amics, havent deixat la bicicleta a un costat de la via, o a l'escala d'un bloc de pisos. Devia notar la barrera, invisible però que hi és, que separa l'escenari de la platea ja amb la primera salutació: “Que fosc que és això.” I des de bon principi ja va interactuar amb el públic, instant-lo a trencar aquesta incomoditat, protagonisme també, de qui porta el pes de l'actuació. “L'has fet tu, el peu del micro?”, va preguntar algú des de les primeres files. I Paul Fuster, agraït, s'hi va estar prou estona, com si un curiós, de visita, entrés al seu taller. Van sonar també Washaway, del nou disc i antics temes com Guapa poca-solta o cançons del seu grup novaiorquès. Si haguéssim minutat el concert, de prop de dues hores, Paul Fuster va fer més temps de pausa i d'intermedi –havia promès que faria blocs de tres cançons i després xerrar, però ho va convertir gairebé en un monòleg–, en què s'ho prenia amb calma, recollint pinces de cabell que una noia li havia regalat o parodiant les estrelles del rock, amb guitarra al darrere en mode bandolera, o improvisant la lletra d'una cançó allargant la n en excés, rient d'aquests artificis del món de la música, com els bisos; mai una sorpresa, sempre previstos a la llista. Referències a Trump, dedicació a Cohen, però a l'estil Fuster, sense melancolia: “No cantarem l' Hallelujah , gent!” La intenció de tanta locució era connectar, però aconseguia el contrari. Sort que amb la cançó es reprenia la connexió.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)

Compra un passi per només 1€ al dia

EQUIPAMENTS

El Museu Pau Casals defensa a Portugal la seva nominació com a millor museu europeu

EL VENDRELL
CULTURA

Mor l’escriptor Paul Auster, un dels grans referents de la literatura nord-americana

cinema

Naomi Kawase, la germana japonesa de Lluís Miñarro

Barcelona
David Verdaguer
Actor

“Les persones no som planes, som polièdriques”

Barcelona
MÚSICA

Pérez Treviño desxifra en un llibre el ‘misteri’ del pianista Josep Colom

BARCELONA
cinema - drama

‘Thriller’ coreà amb segell femení basat en fets reals

cinema - drama / biografia

Maria Montessori, una pedagoga revolucionària

cinema - animació / comèdia

Garfield surt de la zona de confort de gat casolà

cinema - cinema bèl·lic

Russell Crowe rescata soldats a Filipines