Comunicació

Netflix perd un terç del seu valor a la borsa després d’anunciar una pèrdua de subscriptors

Poc abans del tancament de la sessió a Wall Street, les accions del gegant de l’‘streaming’ han caigut un 36%

La plataforma ha perdut 200.000 abonats entre gener i març, la primera retallada en una dècada

La plataforma de vídeo sota demanda Netflix s’ha desplomat aquest dimecres més d’un 36% a una hora del tancament de la borsa de Wall Street, després d’anunciar ahir uns resultats trimestrals per sota dels previstos i de revelar que ha perdut subscriptors per primera vegada en una dècada.

Mitja hora després de l’inici de la sessió, les accions del gegant d’streaming que cotitzen a l’índex Nasdaq, al costat de les grans tecnològiques, han caigut uns 125,26 dòlars i s’han situat en els 223,35 dòlars per títol.

Diverses entitats financeres han rebaixat avui la valoració de la companyia davant la sorprenent pèrdua de 200.000 abonats entre gener i març de 2022, la seva primera retallada en més d’una dècada i una xifra que contrasta amb les expectatives de l’empresa de sumar 2,5 milions de subscriptors més, una caiguda que els executius de Netflix han atribuït a l’increment de la competència entre les diferents plataformes.

L’empresa, que té 221,64 milions de subscriptors a tot el món, ha anticipat que en el següent trimestre perdrà 2 milions més d’abonats.

La firma ha reportat uns beneficis lleugerament inferiors als del primer trimestre de l’any anterior, de 1.597 milions de dòlars, i ha apuntat a factors com la inflació, els efectes econòmics de la guerra d’Ucraïna i la paralització de rodatges pel coronavirus.

També assenyalen com a un problema que gairebé la meitat dels seus 221,64 milions d’abonats comparteixen comptes amb altres llars. És per això que estudia oferir un model de subscripció amb anuncis a un preu més barat.

Els resultats de la plataforma es van enlairar durant els confinaments per la pandèmia de Covid però ara les seves perspectives s’“ennuvolen” amb la tornada a la normalitat.

El daltabaix de Netflix a la borsa ha arrossegat a altres companyies digitals d’entreteniment basades en subscripcions que presentaran els seus resultats trimestrals els propers dies, com Paramount (-6,6%), Warner Bros Discovery (-6%), Disney (-4,09%), Roku (-3,55%), Amazon (-2,33%) o Spotify (-8%).



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
estat espanyol

Pérez Tornero deixa la presidència de RTVE perquè ja no veu “viable” aplicar el seu projecte

Madrid
L’Última Hora, 25 de setembre

L’Última Hora, 25 de setembre

barcelona
L’Última Hora, 24 de setembre

L’Última Hora, 24 de setembre

barcelona
SOCIETAT

Conveni entre el CAC i el regulador audiovisual lituà

MARIA BOUABDELLAH SHAIMI
COMUNICADORA

“La diversitat hi ha de ser i no com a quota”

BANYOLES

Un ‘late show’ diari amb Joel Díaz a TV3

BARCELONA

Més de 1.600 pacients han passat pel servei de rehabilitació de Roses

roses

Apostes digitals a Catalunya Ràdio

BARCELONA
Estats Units

Denuncien que ‘The New York Times’ discrimina els empleats no blancs

Nova York (EUA)