Elegant i valent

Referència de luxe i confort en el món dels tot terreny, el nou Range Rover 2010 impressiona per les seves immenses facultats quan el conductor gosa sotmetre'l a les condicions més exigents

Des del moment que se'ns va proposar provar la gamma Range Rover 2010 al centre Land Rover Experience de les Comes (Bages) –únic a tota la península Ibèrica–, vam tenir la certesa que difícilment trobaríem una ocasió millor per anar molt més enllà del que sovint queda com una presa de contacte. Per arribar-hi, autopista de muntanya i carreteres estretes i sinuoses, una combinació ideal per tastar el cotxe en les condicions habituals d'ús i certificar-ne l'elevat nivell de dinamisme i confort. I una vegada dins l'extensa finca situada entre Súria, Callús i Castellnou de Bages, la possibilitat d'afrontar les condicions més exigents, assessorats per l'eficient equip dirigit per l'expert Pep Vila.

Però el que inicialment no figurava al programa era la forta pluja que durant dos dies va convertir aquells camins forestals en fangueres, bassals i, en definitiva, autèntiques pistes de patinatge sobre sorra, terra i pedres. Condicions realment exigents i més encara si es té present que els vehicles que havíem de provar van equipats amb pneumàtics d'asfalt. De fet, però, encara va ser millor així, perquè en aquesta situació vam poder constatar l'efectivitat de la tecnologia que incorpora el Range Rover 2010.

El requisit és seleccionar prèviament un seguit de funcions que, entre altres factors, regulen l'altura del vehicle, la tracció i la velocitat en baixades fortes. I un cop fet això deixar que l'electrònica –noves funcions per millorar la tracció o el control gradual dels frens en baixades molt pronunciades– decideixi i treballi mentre el conductor es limita a acaronar l'accelerador –i eventualment el fre– i mantenir les rodes al més rectes possible, per instint o, en cas de dubte, amb l'ajuda de la informació que li prové de la innovadora pantalla TFT. Amb això n'hi ha prou per veure fins on és capaç d'arribar el nou Range Rover, que, amb l'anomenada Dinàmica Adaptativa, filtra notablement les irregularitats en benefici del confort. Aquest sistema substitueix els amortidors convencionals per unitats dotades de vàlvula d'ajustament constant que controla la pressió d'amortiment de cada roda 500 vegades per segon.

Estrena del motor 5.0-V8 de gasolina

El Range Rover 2010 presenta subtils canvis estètics, manté el motor turbodièsel 3.6-V8 (272 CV) i estrena el 5.0-V8 de gasolina, desenvolupat conjuntament amb Jaguar i dotat d'injecció directa, turbocompressor de sisena generació i distribució variable dels quatre arbres de lleves, accionada en funció del parell de cadascun d'ells. Comparat amb el propulsor 4.2 que substitueix, guanya un 29 per cent de potència (510 CV) i un 12 per cent de parell (625 Nm), mentre que el consum baixa fins a una mitjana de 14,9 l/100 km (un 6,9 per cent menys) i les emissions de CO2 s'han reduït un 7,4 per cent i queden en 348 g/km. Tenint en compte la utilitat que es pot donar a aquest vehicle, el propulsor a què ens referim té impermeabilitzades les transmissions per corretja, l'alternador, la bomba de direcció assistida, el motor d'arrencada i el compressor del climatitzador.

Per a aquest motor, els enginyers de la firma britànica han desenvolupat una nova caixa de canvis automàtica de sis marxes. Amb l'increment de potència i de parell del nou propulsor 5.0-V8 s'anticipa l'entrada en funcionament dels embragatges de blocatge de la transmissió, la qual cosa redueix consum de gasolina i emissions contaminants. Aquesta versió del Range Rover 2010 va equipat amb un nou sistema de frens, amb discos ventilats a les quatre rodes de 380 mm els davanters i 365, els posteriors.

Versió Sport.

El Range Rover 2010 també té la versió Sport. Es diferencia per l'increment de qualitat interior respecte del seu homònim anterior i, vist des de fora, pel para-xocs davanter, que li aporta un aspecte més d'acord amb la seva denominació. Als dos motors esmentats abans n'hi afegeix un altre de nou, el turbodièsel 3.0-V6 amb doble turbo seqüencial, de 245 CV i un impressionant parell de 600 Nm. El Range Rover Sport amb motor 5.0-V8 disposa de palanques del canvi de marxes al volant, suspensió intel·ligent i el nou sistema que millora la tracció en situacions adverses.

Esferes virtuals

El quadre d'indicadors convencional queda substituït per la pantalla TFT de 12 polzades amb rellotges virtuals i completa informació per al conductor. La pantalla situada al centre del davantal té com a novetat la doble imatge entre el que veu el conductor i l'acompanyant.

Nou Discovery

El Land Rover Discovery també es beneficia de les millores del Range 2010. Rep el motor 3.0 TD V6, disposa de pantalla d'informació TFT (de 5 polzades i integrada al quadre d'instruments) i té cinc càmeres perifèriques. Els preus, a partir de 42.770 euros (2.7 TD V6 S).

Tot té un preu

Les versions Sport són l'accés al nou Range 2010, amb preus entre 68.900 euros (3.0 TD V6) i 91.900 euros (5.0-V8). En la variant superior, els preus van dels 93.100 euros (3.6 TD V8 en definició HSE) als 137.500 euros del 5.0-V8 Supercharged Autobiography.

Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.