Maquillatge rejovenidor

Per als que busquen marcar les diferències o bé mantenir l'esperit juvenil, Dodge ha creat la sèrie Route 66 del Journey SXT, un model de quasi cinc metres de llargada i set places

La denominada Route 66, la carretera construïda a principis del segle passat per unir Chicago i Los Angeles amb un recorregut de 3.939 quilòmetres, dóna nom a una sèrie especial del Dodge Journey. De fet, es tracta d'un kit de complements originals de Mopar, firma del grup Chrysler, aplicats a la versió SXT del Journey per un sobrepreu d'uns 2.800 euros. Se'l podria considerar com una mena de maquillatge dirigit especialment als que han escollit aquest model que amb aproximadament un any i mig de presència al mercat estatal s'ha anat situant com el més venut de la marca americana, i a més busquen distinció i mantenir un esperit juvenil.

L'aspecte musculós d'aquest automòbil, amb tres files de seients i vocació de monovolum –estèticament també podria passar per un crossover de grans dimensions–, queda encara més refermat amb els components del kit Route 66: llandes bicolor (negre i plata) de 19 polzades, detalls cromats externs (portes, tub d'escapament, etcètera) i, dins l'habitacle, la visera dels rellotges rematada amb cuir.

Mira'm i toca'm, que sóc dur i resistent

Una de les qualitats del Journey –extensiva als altres models de Dodge– és que no es tracta precisament d'un vehicle d'aquells de mira'm i no em toquis, sinó tot el contrari. És un automòbil que anteposa el sentit pràctic a l'estètica basada en refinaments. I una bona mostra d'això la tenim en la tapisseria, resistent contra les taques i l'electricitat estàtica.

Construït sobre la mateixa plataforma del Mitsubishi Outlander, amb el qual també comparteix l'esquema de suspensions –més suaus i enfocades clarament cap a la comoditat–, el Dodge Journey es comercialitza únicament amb el motor 2.0 turbodièsel d'origen Volkswagen, mentre que pel canvi es pot escollir entre manual i automàtic, també de sis marxes i 1.887 euros més car. En aquest cas es tracta d'una caixa Getrac de progressió contínua i amb dos jocs d'engranatges independents, cadascun amb embragatge propi.

MOTOR: 1.968 cc. 4 cilindres / 16 vàlvules. Injecció directa. Turbo i intercooler. POTÈNCIA: 140 CV a 4.000 rpm. PARELL: 310 Nm a 1.750 rpm. CANVI: Sis marxes, manual o automàtic. SUSPENSIONS: McPherson / Multibraç. FRENS: Discos ventilats / Discos sòlids. LLARGADA, AMPLADA I ALTURA: 4,888/1,834, 1.672 m. PES: 1.685 kg. DE O A 100 KM/H: 11,6 segons. VELOCITAT MÀXIMA: 190 km/h. CONSUM MITJÀ: 6,5 l/100 km (gasoil). EMISSIONS CO2: 170 g/km. PREU (SXT, manual): 31.893 euros.

Promoció fins a final d'any

Dodge va iniciar el mes passat una campanya de descomptes en tots els seus models, que mantindrà fins a final d'aquest any. En el cas del Journey SXT, l'estalvi arriba fins als 5.658 euros, un 18 per cent menys respecte del preu que publiquem en la fitxa tècnica. En tres anys, aquesta marca s'ha establert com a capdavantera en vendes dins el grup Chrysler al mercat estatal, on arriba fins al 42,12 per cent de la quota total. La gamma Dodge es compon de quatre models: Journey, Caliber –els dos més demanats–, Avenger i Nitro. Tots ells tenen en comú l'estil inequívocament americà expressat en un aspecte poderós i no exempt de detalls superlatius. I també una interessant relació entre preu i producte, considerant la seva genuïnitat. La pròxima primavera arribarà el nou Caliber, amb retocs estètics, climatitzador automàtic, reposacaps actius i un nou motor 2.2 turbodièsel procedent de Mercedes, de 163 CV i 320 Nm.

Dues opcions

La pintura metal·litzada i el sostre solar elèctric són les dues úniques opcions per al Journey SXT. L'equipament de sèrie inclou airbags frontals i laterals, control d'estabilitat, advertiment de pressió dels pneumàtics, aire condicionat, llums de boira i control de velocitat.

Tot ben ordenat

Els amants de l'ordre se sentiran a gust dins el Journey. Hi ha tota mena de compartiments, alguns d'estil típic americà, a l'engròs i sense escatimar espai. En formen part els situats rere els seients davanters, amb capacitat per a fins a 12 llaunes de beguda.

Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.