Canals

Més ampli i amb un bon reclam estètic

El nou Skoda Octavia manté l'estil de sempre però ha crescut de mides, és més ampli i funcional i se'ns mostra molt més atractiu. Tot això sense canvis en la interessant relació entre producte i preu

Des de la seva creació, l'any 1996, l'Skoda Octavia ha estat un model molt ben considerat, com ho certifiquen les més de 3,7 milions d'unitats que se n'han venut, unes 400.000 de les quals l'any passat. Prou ben reconegut com a cotxe ampli, fiable i amb una favorable relació entre qualitat i preu, li faltava, però, el reclam estètic necessari per atraure els reticents i indecisos. Un punt que Skoda ha deixat perfectament resolt en la tercera generació d'aquest model, el primer de la marca txeca construït sobre la nova plataforma MQB del Grup Volkswagen.

El nou Octavia es veu modern, ben proporcionat i dotat del toc d'elegància que fins ara se li trobava a faltar. Al davant, l'escut de la marca destaca molt més actualment sobre el capó que abans, inserit a la calandra. Els llums de dia són d'allò més estilitzats, talment com una subtil pinzellada, i la part frontal inferior emfatitza la sensació d'amplada. Vist de costat, la silueta és ben coneguda, com sempre de tipus cupè, però perfectament posada al dia. I si se'l mira des del darrere, es percep l'encert del treball fet per integrar el gran volum del maleter (590 litres) en una carrosseria 9 centímetres més llarga que la de l'anterior Octavia, respecte del qual aquest té menys voladís davanter perquè ha guanyat quasi 11 cm de distància entre eixos i l'ha deixat en uns considerables 2,686 metres. Queda ben clar, doncs, que Skoda ha volgut desmarcar aquest Octavia del Rapid –la seva nova berlina del segment A– i abastar amb ell també una part del segment superior.

L'increment de dimensions –també 4,5 cm d'amplada– es nota sobretot en les places posteriors, amb 7,3 cm més d'espai al nivell dels genolls dels seus ocupants i més distància envers el sostre. I és que en la creació d'aquest cotxe s'ha pensat tant en els passatgers com en el conductor. El renovat interior fa un pas notable en comoditat i ergonomia, sense apartar-se de la línia habitual quant a ben fet i a recursos pràctics. I tot i continuar prescindint del que es pugui considerar superflu no per això renuncia a detalls decoratius de bon gust, a quelcom tan pràctic com la pantalla multifunció de fins a vuit polzades i en color, a diferents tonalitats per als entapissats o a un generós assortiment d'opcions destinades a satisfer les diferents preferències de cadascú.

MOTORS DE GASOLINA: 1.2 TSI.
1.197 cc. 105 CV i 175 Nm. Consum mitjà: 4,9 l/100 km. CO2: 114 g/km.
1.4 TSI.
1.395 cc. 140 CV i 250 Nm. Consum mitjà: 5,3 l/100 km. CO2: 121 g/km.
1.8 TSI.
1.798 cc. 180 CV i 250 Nm. Consum mitjà: 6,1 l/100 km. CO2: 141 g/km.
MOTORS DE GASOIL: 1.6 TDI.
1.598 cc. 105 CV i 250 Nm. Consum mitjà: 3,8 l/100 km. CO2: 99 g/km.
2.0 TDI.
1.968 cc. 150 CV i 320 Nm. Consum mitjà: 4,1 l/100 km. CO2: 106 g/km.
LLARGADA, AMPLADA I ALTURA:
4,659/1,814/1,461 m.
PREU:
De 19.170 euros (1.2 TSI Active) a 27.320 euros (2.0 TDI DSG Elegance).
WEB:

Tecnologia Green Tec

La tercera generació de l'Skoda Octavia arriba al nostre mercat en tres nivells d'acabat –Active, Ambition i Elegance– i una gamma de cinc motors, tots amb Start/Stop de sèrie. Aplicant el PIVE i la campanya promocional es pot adquirir des de 14.960 euros en gasolina (1.2 TSI Active) o 17.040 en dièsel (1.6 TDI 105 Active). En els dos motors de gasoil i l'1.8 TSI es pot triar entre el canvi manual o l'automàtic DSG, a partir de juny també disponible per als dos altres propulsors de gasolina. I el mes de novembre arribarà la versió Green Line, amb motor 1.6 TDI de 110 CV i un consum de només 3,3 l/100 km.

Sistemes intel·ligents

Tota la gamma del nou Octavia disposa de control d'estabilitat i set airbags dins l'equipament de sèrie. Amb aquest model Skoda incorpora per primer cop tecnologies avançades desenvolupades pel Grup Volkswagen, com ara l'assistent de creuer adaptatiu (ACA) que manté automàticament la distància de seguretat –aturada inclosa, si cal–, llums intel·ligents, reconeixement de senyals de trànsit i la versió més recent de l'assistent en aparcament. També hi ha el selector de conducció, ajustable en quatre modes que segons els casos intervenen en la resposta del motor, canvi, direcció, il·luminació i climatització.

Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.