Canals

Concepte innovador

La tercera variant de la Sèrie 3 de BMW arribarà al mes de juny. Combinarà el dinamisme de la berlina amb la versatilitat de la carrosseria familiar

L'elegància és un dels distintius d'aquest concepte i denominació Gran Turismo que BMW va estrenar en la Sèrie 5 i amb els quals d'aquí a tres mesos oferirà una innovadora versió dins la gamma de la Sèrie 3. És un model dotat d'una gran personalitat, amb repartiment de pesos exactament igual per a cada eix, una aerodinàmica molt afinada (Cx de 0,29) i que tant participa de l'esportivitat de la berlina com de la funcionalitat del Touring. En relació amb aquest és 22 cm més llarg –11 dels quals corresponen a distància entre eixos– i 8,1 més alt, la qual cosa ha permès enlairar els seients 5,9 cm i no només fer més còmode l'accés a l'habitacle, sinó també millorar la visibilitat cap a l'exterior.

Amb l'increment de la distància entre eixos també s'han guanyat 7 cm d'espai per a les places posteriors a l'altura del punt més alt de la banqueta. I per acabar d'arrodonir la comoditat dels seus ocupants, comparable a la que ofereixen els models del segment superior, els respatllers es poden reclinar. L'arquitectura d'aquest cotxe possibilita un maleter de 520 litres de volum útil (25 més que en la carrosseria familiar), amb doble fons i ampliable fins a 1.600 litres si es pleguen els seients. I qui vulgui estalviar-se la clau o les mans per obrir la porta, dins les opcions hi ha el sistema d'obertura automàtica.

El BMW Sèrie 3 Gran Turismo arribarà amb tres motors de gasolina i dos turbodièsel, tots amb l'eficient tecnologia Twin Power Turbo i canvi manual de sis marxes que opcionalment podrà ser substituït per una transmissió automàtica de vuit relacions, que a més d'una superior comoditat de conducció redueix el consum de combustible. Poc després arribaran les versions amb tracció total intel·ligent xDrive i la 325d, que amb 218 CV i 450 Nm serà la més poderosa entre les turbodièsel. Pel que fa als acabats, hi haurà tres línies el nom de les quals –Sport, Luxury i Modern– és prou explícit del que contenen. I per a qui vulgui accentuar el dinamisme del Sèrie 3 Gran Turismo, el kit esportiu M inclou elements i colors exclusius per a la carrosseria i dins l'habitacle, i xassís més baix.

MOTORS DE GASOLINA: 320i. 1.997 cc. 4 cilindres. 184 CV i 270 Nm. Consum mitjà: 6,6 l/100 km. CO2: 153 g/km. 328i. 1.997 cc. 4 cilindres. 245 CV i 350 Nm. Consum mitjà: 6,7 l/100 km. CO2: 156 g/km. 335i. 2.979 cc. 6 cilindres. 306 CV i 400 Nm. Consum mitjà: 8,1 l/100 km. CO2: 188 g/km. MOTORS DE GASOIL: 318d. 1.995 cc. 4 cilindres. 143 CV i 320 Nm. Consum mitjà: 4,5 l/100 km. CO2: 119 g/km. 320d. 1.997 cc. 4 cilindres. 184 CV i 380 Nm. Consum mitjà: 4,9 l/100 km. CO2: 129 g/km. LLARGADA, AMPLADA I ALTURA: 4,824/1,828/1,508 m. PREU: De 36.900 euros (318d) a 52.500 euros (335i). WEB: www.bmw.es.

Atenció prioritària en el disseny de la part posterior

«Dissenyant l'habitacle ens hem concentrat clarament en la part posterior.» Ho diu Georg Allmendinger, dissenyador de l'interior del Sèrie 3 Gran Turismo, que afirma haver prioritzat «un ambient nou i generosament ampli». És evident, doncs, que tant en formes exteriors com a l'interior aquesta és la part diferenciadora del model que ens ocupa. En canvi, si ens fixem en el davantal veurem que és el propi de la Sèrie 3, amb la part esquerra orientada cap al conductor –que pot disposar de l'última generació del Head-Up Display, amb projecció de dades en color i en una extraordinària definició al parabrisa i directament en el seu camp de visió– i una molt ben dimensionada pantalla a la part superior central. Pel que fa al capítol de sistemes de seguretat, assistència a la conducció i connectivitat, seria realment difícil demanar més del que BMW proposa per a aquest cotxe.

Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.