Canals

La fórmula de l'eterna joventut

El Volkswagen Golf arriba a la setena generació perfectament dotat per perpetuar la seva llegenda. Sí, l'aparença física pot semblar més o menys conservadora, però la tecnologia és d'alta volada

Amb 38 anys de vida i més de 29 milions d'unitats venudes, el Golf torna a agafar una forta embranzida. Amb aquesta setena generació Volkswagen l'ha rejovenit completament, potser no tant d'aspecte –a simple cop d'ull no presenta grans canvis estètics, tot i que hi són– com pel que té a dins. Però es tracta d'un Golf completament nou, entorn d'un centenar de quilos més lleuger que l'anterior i amb l'aerodinàmica rebaixada a un significatiu Cx de 0,27.

Estrena la nova plataforma modular MQB i és 5,6 centímetres més llarg i 1,3 més ample que el seu predecessor. I com que l'eix davanter ha estat avançat 4,3 cm, la distància entre eixos s'ha incrementat fins a 2,637 metres (5,9 cm més que abans). Dins el modernitzat habitacle, el fre de mà elèctric allibera l'espai entre els dos seients davanters i la pantalla tàctil del davantal estableix diferències amb el seu innovador sensor de proximitat. I evidentment, la superior distància entre eixos i l'increment d'amplada permeten als passatgers disposar de més espai i confort.

De moment, el nou Golf ofereix la possibilitat de triar entre carrosseries de tres i cinc portes, tres motors de gasolina –tots amb injecció directa i sobrealimentats–, dos de gasoil, canvi manual o automàtic DSG per als cinc propulsors i tres línies d'equipament i acabat, Edition, Advance i Sport. Per suposat, la gamma anirà creixent amb l'arribada d'altres versions entre les quals la icònica GTI. Totes les versions disposen de sistemes Start/Stop i de recuperació d'energia, control d'estabilitat, diferencial XDS, fre antixocs múltiples i llums de boira i de gir. I si ens fixem en l'equipament disponible opcionalment, la conclusió és que aquest Golf no té res a envejar als Volkswagen de categoria superior. Valguin com a exemple els llums de xenó amb assistent antienlluernades, el control adaptatiu de velocitat, la suspensió amb ajustament electrònic i el sistema d'alerta de canvi de carril.

MOTORS DE GASOLINA: 1.2 TSI.
1.197 cc. 105 CV i 175 Nm. Consum mitjà: 4,9 l/100 km. CO2: 114 g/km.
1.4 TSI.
1.395 cc. 122 CV i 200 Nm. Consum mitjà: 5,2 l/100 km. CO2: 120 g/km.
1.4 TSI.
1.395 cc. 140 CV i 250 Nm. Consum mitjà: 5,2 l/100 km. CO2: 119 g/km.
MOTORS DE GASOIL: 1.6 TDI.
1.598 cc. 105 CV i 250 Nm. Consum mitjà: 3,8 l/100 km. CO2: 99 g/km.
2.0 TDI.
1.968 cc. 150 CV i 320 Nm. Consum mitjà: 4,1 l/100 km. CO2: 106 g/km.
CANVI:
Manual o automàtic DSG.
LLARGADA, AMPLADA I ALTURA:
4,255/1,790/1,452 m.
PREU:
De 18.320 euros (1.2 TSI Edition) a 28.960 euros (2.0 TDI Sport 4Motion).
WEB:
www.volkswagen.es. Tots els valors de consum i emissions corresponen al canvi manual.

Cilindres desconnectats

Volkswagen estrena en el motor 1.4 TSI del nou Golf el sistema de gestió activa dels cilindres (ACT). Quan les condicions ho permeten es desconnecten automàticament el segon i tercer cilindres, amb la qual cosa el consum de combustible pot baixar mig litre cada 100 km. Es desactiven en la franja habitual de gir del motor, entre 1.400 i 4.000 rpm.

Més capacitat i comoditat

L'increment de mides del nou VW Golf es nota també en el maleter, que guanya 30 litres de capacitat i arriba als 380, un valor notable dins la seva categoria. Però això no és tot, ja que la boca de càrrega és més ampla i 1,7 cm més baixa. I opcionalment el seient davanter dret es pot abatre completament, solució que permet traslladar objectes de fins a 2,4 metres de llargada.

Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.