Canals

Personalitat accentuada

Sense variar per res la mecànica ni modificar els preus, Infiniti ha posat estèticament al dia el seu model de més èxit al continent europeu

Amb el capó notablement allargat i el sostre baix i arrodonit, el naixement de l'Infiniti FX va revolucionar l'any 2003 el segment dels SUV de luxe. Amb l'arribada de la marca japonesa a Europa, l'any 2008, va ser presentada la segona generació del FX a la qual recentment se li han aplicat uns lleus retocs cosmètics que li accentuen la personalitat. Res més que això, perquè tal com diu Bernard Loire, vicepresident d'Infiniti a Europa, «als clients els agrada el disseny de l'FX i el seu comportament i no calien canvis, només reforçar-ne l'ADN.» Graella frontal, llandes de nou disseny i de 20 i 21 polzades (segons les versions), i un parell de nous colors de pintura. I dins l'habitacle, refinament i amplitud a prova dels més exigents i nova tonalitat en la il·luminació del quadre d'instruments.

La combinació entre dos motors de gasolina i un turbodièsel que acapara més del 80% de les vendes, i tres nivells d'equipament, configuren una gamma amb nou versions. De sèrie, totes amb tracció total intel·ligent, canvi automàtic, llums de xenó, càmera de visió posterior i seients calefactables. Les versions S disposen de control continu de la suspensió i les Premium, sistemes d'alerta de canvi de carril i de manteniment de distàncies de seguretat.

MOTORS DE GASOLINA: FX37.
3.696 cc. V-6. 320 CV i 360 Nm. Consum mitjà: 12,1 l/100 km. CO2: 282 g/km.
FX50:
5.026 cc. V-8. 390 CV i 500 Nm. Consum mitjà: 13,1 l/100 km. CO2: 307 g/km.
MOTOR DE GASOIL: FX30d.
2.993 cc. V-6. 238 CV i 550 Nm. Consum mitjà: 9 l/100 km. CO2: 238 g/km.
CANVI:
Automàtic, set marxes.
LLARGADA, AMPLADA I ALTURA:
4,865/1,925/1,680 m.
PREU:
De 68.500 euros (FX30d GT) a 89.900 euros (FX50 S Premium).
WEB:

Només 50 unitats

La màxima exclusivitat en la gamma de l'FX serà l'edició Vettel, en commemoració dels dos títols mundials d'F-1 del pilot alemany. Serà disponible l'any que ve i Infiniti limitarà a 50 el nombre d'unitats per a Europa occidental, amb un preu de 150.000 euros. La potència arribarà als 420 CV i la suspensió i l'aerodinàmica, realitzades conjuntament amb l'equip Red Bull, seran específiques. I qui el compri tindrà una reunió personal amb Vettel.

«El model més important i el més representatiu»

Jorge Belzunces, conseller delegat d'Infiniti a l'Estat espanyol, confirma que l'FX és «el més important i el més representatiu» dels models de la marca japonesa. El disseny és un dels grans valors d'aquest automòbil que té un tipus de client amb una mitjana d'edat una mica per sota del que és habitual en els vehicles d'aquesta categoria. En la visita que va fer el mes passat al Centre Infiniti de Girona per presentar l'FX 2012, Belzunces va augurar un bon èxit a la nova versió d'aquest model i es va referir a la filosofia esportiva dels productes d'Infiniti. «Els nostres híbrids, per exemple, són molt eficients però l'ús que fem de la tecnologia híbrida està més enfocat cap a les prestacions que no pas a l'ecologia.» Belzunces també va confirmar l'arribada d'un motor turbodièsel de 4 cilindres i 170 CV per al nou model G, que serà presentat a principis de l'any que ve.

Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.