Canals

De talla molt superior

Més que la denominació L, a aquesta juvenil i atractiva versió monovolum del Fiat 500 hi escaurien millor les sigles XL perquè sorprèn per una amplitud interior difícilment imaginable

Per entendre el parentiu que a Fiat estableixen entre el 500 i el monovolum que afegeix la lletra L a aquesta denominació, fins i tot als més observadors i detallistes els costarà molt trobar prous punts en comú. De fet, entre el model pretesament de base i el que presentem, les diferències són absolutes, tant per formes com per mides i ambient dins l'habitable lluminós. Amb 60 cm més de llargada –la meitat dels quals invertits en la distància entre eixos–, 16 d'amplada i 18 d'altura no són precisament poca cosa. Ara bé, el que sorprèn més és l'espai interior que els dissenyadors han estat capaços de treure de les mides contingudes d'aquest cotxe. Tant, que si realment se l'ha de considerar un Fiat 500 hi escaurien molt més les sigles XL, qui sap si reservades per la marca italiana per a una futura versió de set seients.

Que el 500L és un monovolum d'estil juvenil no en queda cap dubte en veure els vistosos interiors, amb el davantal i altres elements calcats o molt semblants als del nou Panda i les tapisseries en dues tonalitats. I per acabar de satisfer els gustos més personals, a Fiat proposen cinc colors de carrosseria combinables amb tres de diferents per al sostre. Però a més de juvenil, el 500L destaca sobretot pel seu gran sentit pràctic, una petita mostra del qual són els 22 espais disponibles per desar-hi petits objectes. L'altura superior dels seients fan d'allò més còmode l'accés i la sortida, i la banqueta posterior, sobreelevada, es complementa amb més bona visibilitat cap a l'exterior, un espai realment inimaginable pels seus ocupants. I qui suposi que aquesta amplitud va en detriment del maleter s'equivoca. Té formes absolutament regulars, ofereix un volum útil de 400 litres en configuració normal i combina l'altura regulable del fons amb la possibilitat de plegar fins i tot el respatller del seient davanter dret, que permet encabir objectes de fins a 2,40 metres de llargada.

El Fiat 500L arriba al mercat amb tres motors. Al prou ben conegut 1.4 Fire de gasolina s'hi afegeix el revolucionari Twin Air de dos cilindres, sobrealimentat per turbo i amb Start/Stop, ara en versió de 105 CV. Aquests dos propulsors van associats a un canvi de sis marxes. En dièsel, s'hi afegeixen la segona generació del 1.3 Multijet, amb injecció directa common rail, potència elevada a 85 CV, Start/Stop i canvi de cinc marxes.

MOTORS DE GASOLINA: 1.4-16V Fire.
1.368 cc. 95 CV i 127 Nm. Consum mitjà: 6,2 l/100 km. CO2: 145 g/km.
0.9 Twinair.
875 cc. 105 CV i 145 Nm. Consum mitjà: 4,8 l/100 km. CO2: 112 g/km.
MOTOR DE GASOIL: 1.3 Multijet.
1.248 cc. 85 CV i 200 Nm. Consum mitjà: 4,2 l/100 km. CO2: 110 g/km..
SUSPENSIONS:
McPherson / Eix de torsió.
FRENS:
Discos ventilats / Discos sòlids.
LLARGADA, AMPLADA I ALTURA:
4,147/1,784/1,665 m.
PREU:
De 17.150 euros (1.4 Fire) a 18.750 euros (1.3 Multijet).
WEB:

Un sol nivell d'equipament

Fiat simplifica al màxim la gamma del 500L. L'únic nivell d'equipament inclou controls d'estabilitat i de velocitat, sis airbags, comandaments de la ràdio (amb pantalla tàctil i Bluetooth) al volant, tapisseria de dos colors i aire condicionat.

Al gust de cadascú

La llarga llista d'opcions disponibles per al Fiat 500L permet disposar de climatitzador automàtic, llums de boira, regulació lumbar als seients davanters, sensors posteriors d'aparcament, de pluja i encesa automàtica de llums, i sostre solar o practicable. I també altres elements, des dels multimèdia fins a d'altres ben diferents, com ara els penjadors fixats al respatller dels seients davanters.

Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.