Canals

Amb grans pretensions

Tant per qualitat de construcció com pel que fa a l'equipament, la tercera generació del Hyundai Santa Fe demostra arguments per ocupar un espai dins el segment dels SUV de gamma alta

Amb més de 350.000 unitats matriculades en dotze anys, el Santa Fe és un dels models de referència de Hyundai a Europa. És un SUV de fins a set places que arriba a la seva tercera generació exhibint una evolució espectacular en disseny i qualitat i disposat a fer-se un lloc dins la categoria més selecta d'aquest tipus d'automòbils. N'hi ha prou de fixar-se amb l'equipament, que entre altres coses i segons les versions disposa de sistemes de gestió d'estabilitat i d'avís de canvi involuntari de carril, i controls d'arrencada en pujada i de retenció en baixada i llums de xenó. Pel que fa a les ajudes a la conducció i confort, disposa d'assistència en aparcament, climatitzador dual amb purificació d'aire per ions, seients calefactables i amb ajustament elèctric, navegador, pantalla TFT, fre de mà elèctric i sostre panoràmic d'una sola peça.

El nou Santa Fe combina amb encert el que es porta ara: fluïdesa de línies i fortalesa en l'aspecte general. I és més llarg, més baix i més ample que el seu antecessor, respecte del qual manté la mateixa distància entre eixos. L'interior és ampli, amb més espai que abans entre la primera i segona fila de seients, està fet amb bon gust i té detalls, com el fons tridimensional en les dues esferes principals del quadre de comandaments, que aporten un toc de modernitat encertat.

Juntament amb el Sonata i l'Elantra, el Santa Fe és un model global per a Hyundai però amb especificacions pròpies per a Europa. La més notable es troba en la suspensió posterior autoanivellant, desenvolupada a Idiada i amb notable intervenció de la filial espanyola de la marca coreana. Pel que fa a la gamma disponible, s'han tingut ben presents les preferències, que al mercat estatal són majoritàries pels motors turbodièsel (93%) i la tracció total (66%).

Són dos requisits que compleixen les versions 2.2 VGT, diversificades en acabats Tecno –amb transmissió manual o automàtica– i Style, la superior, només automàtica. El motor és d'alumini, amb turbo de geometria variable i consum i emissions significativament baixes per un vehicle d'aquesta mena. Són tan baixes que fins i tot milloren les del propulsor de 2.0, que arribarà abans de final d'any i configurarà la versió exclusivament amb tracció davantera i de 5 places (o 7, segons preferències) d'aquest model.

MOTOR 2.0 VGT:
1.995 cc. 150 CV i 383 Nm. Consum mitjà: 6,1 l/100 km. CO2: 159 g/km. Tracció davantera i canvi manual (6 marxes).
MOTOR 2.2 VGT:
2.199 cc. 197 CV i 421 Nm. Consum mitjà: 5,6 l/100 km. CO2: 147 g/km. Tracció total i canvi manual o automàtic (6 marxes).
SUSPENSIONS:
McPherson / Multibraç.
FRENS:
Discos ventilats / Discos sòlids.
LLARGADA, AMPLADA I ALTURA:
4,690/1,880/1,680 m.
PREU:
De 33.300 euros (2.0 VGT Stadt) a 46.190 euros (2.2 VGT Style Automàtic). Descompte de 2.000 euros en la campanya de llançament.
WEB:

Simplement impecable

Aquesta és la conclusió que se'n treu en veure el nou Santa Fe, en conduir-lo o anar-hi com a passatger. El motor 2.2 CRDi, equipat amb la tercera generació de common rail, entrega el seu enorme parell a partir de només 1.800 rpm, funciona amb una suavitat admirable i un nivell sonor d'allò més discret. Les suspensions es noten més aviat toves per carretera –mana el confort– però en pistes forestals filtren molt bé les irregularitats. L'ajustament de la duresa de la direcció, a gust del conductor, i la lluminositat del quadre d'instruments variable automàticament segons la claror exterior són singulars.

Protecció per a vianants

Aquest Santa Fe és el primer model de Hyundai que incorpora un capó davanter actiu per reduir les conseqüències en el cas d'impacte amb un vianant. És un element més en un equipament de seguretat de què també formen part el sistema de gestió d'estabilitat i el control de frenada en pendent.

Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.