Canals

Reescriure la història

Seat aplica en el nou Toledo, que arribarà el mes que ve, els mateixos principis que 21 anys abans van ser fonamentals en l'èxit de la primera generació d'aquest model: aspecte, amplitud i una favorable relació entre qualitat i preu

Si recordem com eren els primers Seat Toledo i ens fixem en les característiques principals de la quarta generació d'aquest model, veurem que, en línies generals, la firma de Martorell reescriu la història d'acord amb els temps actuals. Dues dècades després, Seat recupera en el nou Toledo allò que en el seu dia va ser tan innovador com veure una berlina de tres cossos amb porta posterior. I si aquell primer model destacava també per l'amplitud interior i la capacitat del maleter, aquest no queda curt. Només cal tenir en compte que és més llarg que qualsevol dels seus antecessors i que acredita superior distància entre eixos (2,602 metres) i més bones cotes d'espai dins l'habitacle en relació amb el Toledo de segona generació, respecte del qual també té més capacitat dins el maleter, 550 litres en configuració normal.

A diferència dels seus antecessors, el nou Toledo ja no és el model de més representació de la marca –rol que assumeixen l'Exeo entre els turismes i l'Alhambra en la gamma de monovolums–, sinó que omple l'espai que havia quedat buit entre l'esportivitat característica del León i el superior nivell propi de l'Exeo. I per tenir més arguments al seu favor, hi pren posició amb una interessant relació entre producte i preu.

Això no vol dir renunciar a la qualitat de construcció ni a la tecnologia més actual, sinó fer-ne un ús racional. Si ens fixem en el disseny interior en tindrem una explicació d'allò més ben sintetitzada. Se'l veu ben fet, el que ha de tenir és al seu lloc però sense que hi hagi res superflu, els seients són còmodes i, no caldria dir-ho, la posició de conducció és perfecta. I si bé les preferències en motors es preveuen majoritàries pel turbodièsel amb canvi de cinc marxes, no per això Seat renuncia a un interessant assortiment de propulsors de gasolina, des del tricilíndric 1.2 fins als fantàstics 1.2 TSI de 105 CV –en versió normal i Ecomotive– amb canvi manual de sis marxes i 1.4 TSI associat a la transmissió automàtica DSG de set relacions.

Certament, les xifres de potència no són en cap cas espectaculars; ja hem quedat que en aquest cotxe no es tracta d'això. Però com que aquest Toledo és molt lleuger –només superen lleugerament els 1.200 quilos l'1.4 TSI i l'1.6 TDI–, manté un bon ritme de creuer gastant poc combustible. En les suspensions (McPherson al davant i eix de torsió al darrere) no hi ha distincions, són comunes per a totes les versions i estan enfocades cap al confort.

MOTORS DE GASOLINA: 1.2.
1.198 cc. 75 CV i 112 Nm. Consum mitjà: 6,1 l/100 km. CO2: 137 g/km.
1.2 TSI.
1.197 cc. 85 CV i 160 Nm. Consum mitjà: 5,1 l/100 km. CO2: 119 g/km.
1.2 TSI.
1.197 cc. 105 CV i 175 Nm. Consum mitjà: 5.0* l/100 km. CO2: 116* g/km.
1.4 TSI.
1.390 cc. 122 CV i 200 Nm. Consum mitjà: 5,8 l/100 km. CO2: 134 g/km.
MOTOR DE GASOIL: 1.6 TDI.
1.598 cc. 105 CV i 250 Nm. Consum mitjà: 3,9* l/100 km. CO2: 104* g/km.
LLARGADA, AMPLADA I ALTURA:
4,482/1,706/1,461 m.
PREU:
De 13.990 euros (1.2-75 CV Emoción) a 22.150 euros (1.4 TSI Style).
WEB:
www.seat.es. (*) Versions Ecomotive.

Una denominació que aviat serà milionària

Amb la quarta generació del Toledo, Seat arribarà a la significativa xifra d'un milió d'unitats fabricades amb aquesta denominació. El Toledo va néixer l'any 1991 i va ser el primer model creat per Seat dins el Grup Volkswagen. Amb tres volums ben diferenciats, l'aconseguit disseny i la bona relació entre producte i preu van ser les claus de l'èxit d'aquell cotxe del qual vuit anys se'n van vendre unes 560.000 unitats arreu del món. A finals del 1998 va arribar la segona generació del Toledo, també dissenyat per Giugiaro, l'aspecte de la qual encara ara fa goig. Quan sis anys després Seat li va donar el relleu, la xifra acumulada superava les 860.000 unitats fabricades. La tercera generació del Toledo va trencar radicalment i de la carrosseria berlina es va passar a un singular monovolum de tres cossos, que malgrat ser polivalent i funcional no va agradar. Només se'n van fer 55.000 unitats.

Style, al capdavant

Tres són els nivells d'equipament que Seat ha previst per al nou Toledo. De sèrie, tots porten sis airbags i control d'estabilitat. L'aire condicionat cal pagar-lo com a opció o bé anar al nivell Reference, que també té volant multifunció, ordinador de viatge, ràdio i CD, seient del conductor ajustable en altura i banqueta posterior abatible en dues parts asimètriques. Al capdavant de la gamma, l'Style inclou climatitzador, control de velocitat, quatre alçavidres elèctrics i llandes d'aliatge. Per als més exigents, la llista d'opcions és llarga i interessant.

L'any que ve, més

El nou Toledo disposarà l'any que ve d'un altre motor de gasoil, el TDI de 90 CV, també amb injecció per rail comú i que, igual que l'actual de 105 CV, oferirà gran rendiment i baixes emissions.

Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.