Canals

Un seductor que ve del nord

Fa bon efecte i des del primer moment se li nota la classe pròpia de models de categoria superior. I per si amb això no n'hi hagués prou, el Volvo V40 estableix noves referències en seguretat

Amb les seves estilitzades i alhora expressives línies, el Volvo V40 aparenta més longitud de la que té. I en altres punts també fa tot l'efecte de ser un model de categoria superior. Una conclusió a la qual no costa gens ni mica arribar-hi. Només cal fixar-se, per exemple, en la precisió dels ajustaments de la carrosseria, la qualitat que es percep dins un habitacle ben dimensionat o la completa dotació que pot incorporar, propi tot plegat de la seva condició premium i del que demanen els clients d'aquest tipus de vehicles. Del V40, Volvo s'ha plantejat vendre'n unes 90.000 unitats cada any, majoritàriament a Europa. Per això la diversificada gamma de motors, tots amb Start/Stop; n'hi ha cinc de gasolina i tres de gasoil. De moment, aquí podem triar entre els tres turbodièsel (de 115 a 177 CV) i l'1.6 de gasolina de 180 CV.

El Volvo V40 també expressa la seva classe en un comportament dinàmic magnífic. Va ben collat a l'asfalt i el rígid xassís i les fermes suspensions ofereixen un encertat compromís entre comoditat i mínim balanceig en els revolts. Rodant a bon ritme en carreteres sinuoses es nota l'efecte del control d'estabilitat avançat, amb un nou sensor de l'angle de balanceig que el fa intervenir encara amb més puntualitat. I en els revolts més tancats entra en acció el control de tracció, que talment com si fos un autoblocant frena la roda motriu interna i tramet més força a l'exterior per minimitzar els efectes del subviratge. Dos components que tenen a veure amb l'agilitat i reactivitat que el V40 manifesta en tals condicions. Conduir-lo és una delícia, i aquí també hi té a veure el motor de la versió que vam provar, el 2.0 de 150 CV. Un propulsor de cinc vàlvules per cilindre i sobrealimentat per un turbo de geometria variable que entrega el potencial a règims molt baixos, respon amb força quan se li demana, permet viatjar a bon ritme i és tan discret en consum de gasoil com en sonoritat.

El Volvo V40 D3 es ven amb tres nivells d'equipament: Kinetic, Momentum i Summum, tots amb una completa dotació de seguretat (airbags, City Safety, sistema de protecció contra fuetades cervicals, etcètera), climatitzador dual i llandes d'aliatge. Entre altres elements, el Momentum hi afegeix el botó per engegar i aturar el motor, sensor de pluja i control de velocitat. I el Summum, els llums de xenó.

MOTOR:
1.984 cc. 5 cilindres/20 V. Injecció directa common rail. Turbo i intercooler.
POTÈNCIA:
150 CV a 3.500 rpm.
PARELL:
350 Nm a 1.500 rpm.
CANVI:
Manual o automàtic, 6 marxes.
SUSPENSIONS:
McPherson / Multinbraç.
FRENS:
Discos ventilats 300 mm / Discos sòlids 280 mm.
LLARGADA, AMPLADA I ALTURA:
4,369/1,802/1,445 m.
PES:
1.357 kg.
DE 0 A 100 KM/H:
9,6 segons.
VELOCITAT MÀXIMA:
210 km/h.
CONSUM MITJÀ:
4,3 l/100 km.
EMISSIONS DE CO2:
114 g/km.
PREU (Momentum, manual):
28.352 euros.
WEB:

Tres configuracions

La llista d'opcions que Volvo proposa per al V40 és tan completa que tothom podrà configurar el cotxe al seu gust. El Pack Style, per exemple, permet configurar la pantalla TFT del quadre de rellotges en tres modes ben diferents. Tant, que en el Performance, l'esfera del velocímetre es transforma en compta-revolucions i la velocitat queda expressada en dígits.

Primícia en seguretat

No caldria ni dir que la seguretat és un dels grans actius de Volvo. I en el V40 la marca sueca no només ho torna a demostrar sinó que a més estableix una nova referència a nivell mundial amb el sistema de protecció per a vianants, de sèrie en totes les versions d'aquest nou model. El sistema City Safety frena automàticament el cotxe si fins a 50 km/h detecta el risc imminent de col·lisió o d'atropellament (fins a 35 km/h) i el conductor no reacciona. I si en aquest últim cas s'arriba a produir l'impacte del cos contra el cotxe, es desplega un airbag que cobreix la part inferior del parabrisa en tota la seva amplada i mitiga el cop.

Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.