Canals

Personalitat i estil propi

Citroën ha dotat del seu segell distintiu una base i una mecànica compartides i amb el C4 Aircross resultant s'ha introduït dins el cada vegada més competit segment dels SUV de format mitjà

Des de fa un cert temps, Mitsubishi i el grup PSA (Citroën i Peugeot) apliquen aquell principi que proclama que la unió fa la força. S'hi van posar amb l'Outlander (el SUV de set places del qual van derivar els Citroën C-Crosser i Peugeot 4007) i van repetir amb els vehicles urbans elèctrics i-Miev, C-Zero i iOn. I ara tenim aquí el C4 Aircross, amb el qual Citroën reinterpreta a la seva manera el Mitsubishi ASX. De la marca japonesa procedeixen la plataforma, dos dels tres motors –el turbodièsel HDi 150 i l'1.6i de gasolina– i la tracció total, que per 2.000 euros pot incorporar qualsevol de les versions amb propulsor turbodièsel; l'HDi 115 és tot un valor de PSA i es caracteritza pel seu equilibrat rendiment i baix consum, mentre que l'HDi 150 –també amb canvi de sis marxes– presenta com a credencials més notables la distribució variable i una compressió de 14.9, notablement baixa per a un motor turbodièsel.

Tot i tractar-se d'un treball conjunt, Citroën ha deixat ben clara la seva empremta en el C4 Aircross. Respecte de l'ASX, només cal fixar-se, per exemple, en l'atractiu frontal, els prominents passos de rodes o, filant més prim, l'increment de mides. I en l'aspecte dinàmic, la superior rigidesa de les suspensions, el filtratge acústic i els sistemes Start/Stop de què disposen els tres motors i de recuperació de l'energia procedent de frenades i desacceleracions, donen fe de la feina feta. A l'interior, el davantal és idèntic al del model japonès, i si en aquest sentit s'allunya de la línia de la marca francesa, sí que manté l'habitual nivell de qualitat. I el maleter no queda gens curt en volum útil, des de 416 litres.

En la presentació del C4 Aircross vam fer uns quants quilòmetres amb la versió HDi de 150 CV. Impecable en vies rectilínies, també ens va fer molt bona impressió en carretera de muntanya, allà on més es nota l'efectivitat de les suspensions i el motor permet mantenir un bon ritme. I si es disposa de tracció total, res més senzill que girar una rodeta i seleccionar el mode d'us més adient si les condicions ho requereixen.

MOTORS DE GASOIL: HDi 115. 1.560 cc. 115 CV i 280 Nm. Consum mitjà: 4,6 l/100 km. CO2: 119 g/km. HDi 150. 1.798 cc. 150 CV i 300 Nm. Consum mitjà: 5,4 l/100 km. CO2: 142 g/km. MOTOR DE GASOLINA: 1.6i.1.590 cc. 117 CV i 154 Nm. Consum mitjà: 5,9 l/100 km. CO2: 135 g/km. SUSPENSIONS: McPherson / Multibraç. FRENS: Discos ventilats 294 mm / Discos sòlids 302 mm. LLARGADA, AMPLADA I ALTURA: 4,341/1,799/1,625 m. PREU: De 22.550 euros (1.6i Attraction) a 32.800 euros (HDi 150 4WD Exclusive). WEB: www.citroen.es. Els valors de consums i emissions corresponen a les versions amb tracció davantera.

Tres nivells d'equipament i tretze versions

Citroën ha estructurat la gamma del C4 Aircross en dos motors turbodièsel i un de gasolina, tres nivells d'equipament –Attraction, Seduction i Exclusive– i tracció davantera per als tres propulsors o també total en el cas dels de gasoil. Un conjunt que es tradueix en tretze versions disponibles, totes amb un complet assortiment d'airbags, control d'estabilitat i ajuda a l'arrencada en pendents dins l'equipament de sèrie. A partir del segon nivell l'aire condicionat dóna pas al climatitzador automàtic i també es disposa de llums de boira, regulador de velocitat i sensors de llums i d'eixugaparabrisa. Citroën reserva per al nivell Exclusive els llums de xenó, engegada i aturada del motor sense clau, assistència en aparcament i llandes d'alumini de 18 polzades. Com a opcions principals, el navegador amb múltiples funcions afegides, el sistema Hi-Fi de gamma alta i el sostre panoràmic.

Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.