Canals

Autèntic poder de seducció

Té un nom evocador i un físic agraciat. I ara, dotat de la transmissió automàtica TCT de doble embragatge, l'Alfa Giulietta incrementa la seva vessant més passional

Quan fa uns mesos vam provar l'Alfa MiTo amb el canvi TCT, ens va semblar estrany que Alfa Romeo no hagués decidit estrenar conjuntament la seva transmissió automàtica de doble embragatge i sis marxes en el Giulietta, el model amb què la marca italiana ha obert les portes a nous clients que han valorat l'equilibri entre factors tan tradicionals d'Alfa Romeo com són el disseny, l'esportivitat i el gust per la conducció, amb la racionalitat expressada en termes de seguretat, confort i eficiència.

Dos valors, aquests últims, que pugen de nivell amb la transmissió TCT, que Alfa Romeo ha reservat per a dos motors d'idèntica potència (170 CV) i prestacions molt similars. Pels puristes de la tradició esportiva d'Alfa Romeo no hi ha dubte: la preferència serà l'1.4 MultiAir de gasolina. Però la majoria (fins ara un 70% de les vendes) continuarà decidint-se pel Multijet-2. Disposar del canvi TCT suposa un increment de 1.500 euros en la versió de gasolina i només 337 en la turbodièsel, perquè en baixar les emissions de CO2 per sota dels 120 g/km s'estalvia l'impost de matriculació. En ambdós casos, el nivell d'equipament és el Distinctive, el superior.

La transmissió TCT, que també porta associada la funció Start/Stop del motor i actua sense haver de menester cap centraleta electrònica pròpia, és un component d'allò més adient per a aquest model equipat amb diferencial electrònic Q2 i sistema DNA, que amb un simple moviment d'una petita palanca permet triar entre tres modes de conducció i ajustar al gust de cadascú –o segons els moments– la resposta del motor, canvi i direcció, i també l'efecte del diferencial.

El funcionament del canvi TCT és tan suau i tan exquisit que els canvis de marxa són pràcticament imperceptibles, tant dins la ciutat com en conducció tranquil·la en carretera. Però com que trobar-se al volant d'un Alfa Romeo sovint encén la flama de la passió, i més en aquest cas en què el xassís i la suspensió del Giulietta són d'allò més permissius, costa resistir-se a les sensacions que en determinats terrenys ofereix la conducció esportiva, amb la palanca del canvi en funció manual seqüencial o bé mitjançant les lleves al volant (opcionals). El plaer és garantit.

MOTOR 1.4 MULTIAIR DE GASOLINA: 1.368 cc. 4 cilindres. Turbo i intercooler. 170 CV i 230 Nm. De 0 a 100 km/h: 7,7 segons. Consum mitjà: 5,2 l/100 km. CO2: 121 g/km. MOTOR 2.0 JTD MULTIJET-2 DE GASOIL: 1.956 cc. 4 cilindres. Turbo i intercooler. 170 CV i 320 Nm. De 0 a 100 km/h: 7,9 segons. Consum mitjà: 4,5 l/100 km. CO2: 119 g/km. CANVI: Automàtic TCT, sis marxes. SUSPENSIONS: McPherson / Multilink. FRENS: Discos ventilats de 305 mm / Discos massissos de 264 mm. LLARGADA, AMPLADA I ALTURA: 4,351/1,798/1,465 m. PES: 1.380 kg (1.4 Multiair)/1.410 kg (2.0 JTD). PREU: 26.840 euros (1.4 Multiair) / 28.897 euros (2.0 JTD). WEB: www.alfaromeo.es.

Una transmissió amb la qual tot són avantatges

Les transmissions de doble embragatge representen un abans i un després dins l'evolució dels canvis automàtics. Són increïblement ràpides perquè sempre hi ha engranada una marxa a punt de funcionar, fan molt més còmoda la conducció i, a més, permeten estalviar combustible. A diferència d'altres marques, Alfa Romeo –i per extensió, el Grup Fiat– ha desenvolupat la transmissió TCT (Twin Clutch Transmission) amb l'acoblament en sec dels dos embragatges, d'idèntica mida i muntats en paral·lel, i no de forma concèntrica com en altres casos. El resultat és una transmissió de la qual Alfa Romeo ha registrat 23 patents i que, segons dades de la marca italiana, és lleugera –pesa 81 kg, 10 menys que si portés els embragatges untats amb oli–, no requereix manteniment i respecte d'una caixa de canvis manual rebaixa els consums de combustible fins a un 10% i les emissions de CO2.

Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.