Canals

300 euros que donen molt de si

Menut, sorprenentment espaiós i totalment al dia en tecnologia i seguretat, el Seat Mii va arribar amb molts arguments al seu favor. I ara, la carrosseria de cinc portes el fa ser encara més convincent

S'han acabat els contorsionismes quan es tracta de fer seure els més petits a la seva cadireta i cordar-los el cinturó de seguretat. I també els condicionants que per als adults sol suposar accedir a les places posteriors i sortir-ne. El Mii de cinc portes resol aquests problemes i per tan sols 300 euros més que el de tres és encara més convincent el nou cotxe urbà de Seat. Tot això sense cap increment de mides, ni variació en les formes i en la distància entre eixos. Ni pèrdua de capacitat dins el maleter, que amb 251 litres –951 amb la banqueta plegada– és una referència.

La tradició de Seat en aquest tipus de cotxes és prou ben coneguda. Des dels entranyables 600, Panda i Marbella fins a aquest hereu directe de l'Arosa. Ara bé, les exigències són cada vegada superiors i en aquest sentit el Mii està totalment a l'altura de l'època actual. En tancar qualsevol porta queda ben clara la qualitat dels ajustaments d'una carrosseria lleugera però molt rígida. I dins l'habitacle la senzillesa no es contradiu amb una vistositat i qualitat d'acabats realment notable des del primer dels dos nivells d'equipament, Reference i Style. I qui vulgui un toc diferenciador el tindrà amb el pack Chic (500 euros), que entre altres coses permet disposar d'un davantal de color blanc brillant i tapisseria específica.

La gamma del Seat Mii de cinc portes també incorpora la versió Ecomotive del motor de tres cilindres de gasolina –tant en 60 com en 75 CV–, amb un sobrepreu de 400 euros. La funció Start/Stop, el sistema de recuperació d'energia, la carrosseria més baixa i els pneumàtics de baixa fricció contribueixen a rebaixar el consum de combustible entorn de mig litre cada 100 quilòmetres i que les emissions de CO2 quedin per sota dels 100 g/km. En ciutat, aquest motor dóna perfectament la talla. Mou el Mii amb soltesa i amb absència total del soroll i vibracions que fins fa poc eren cosa habitual dels propulsors tricilíndrics. Un diàmetre de gir de només 9,8 metres explica per si mateix l'agilitat amb què el Mii es mou en zones urbanes. I les menudes dimensions li permeten cabre allà on per a molts altres l'aparcament és impossible.

MOTOR: 999 cc. 3 cilindres. 12 vàlvules. POTÈNCIES I PARELL: 60 CV a 5.500 rpm i 75 CV a 6.200 rpm. 95 Nm a 3.000 rpm. CANVI: Manual, cinc marxes. LLARGADA, AMPLADA I ALTURA: 3,557/1,641/1,478 m. DE 0 A 100 KM/H: 14,4 segons (60 CV) / 13,2 segons (75 CV). VELOCITAT MÀXIMA: 160 km/h (60 CV) / 171 km/h (75 CV). CONSUM I CO2 60 CV: 4,1 l/100 km i 96 g/km (Ecomotive) / 4,5 l/100 km i 105 g/km. CONSUM I CO2 75 CV: 4,2 l/100 km i 98 g/km (Ecomotive) / 4,7 l/100 km i 108 g/km. PREU: De 8.990 euros (Reference 60 CV) a 10.990 euros (Style 75 CV). WEB: www.seat.es.

Petit però sense renunciar a ser molt segur

El Seat Mii acredita la màxima qualificació de cinc estrelles d'Euro NCAP en seguretat. La rigidesa de la carrosseria i un equipament de sèrie que inclou control d'estabilitat, airbags frontals i laterals i fixacions Isofix a les dues places posteriors hi tenen a veure. Però no tot acaba aquí, perquè per només 225 euros Seat ofereix l'assistent de frenada en ciutat, un dispositiu electrònic gens freqüent en un cotxe d'aquest segment i que frena i atura el cotxe quan circulant per sota dels 30 km/h detecta que el conductor no reacciona en cas de risc imminent de col·lisió.

Aquesta no és l'única opció avantguardista del Mii, que també pot disposar del Seat Portable System (350 euros), una pantalla tàctil de 5 polzades i extraïble que realitza funcions com ara de navegador, connectivitat Bluetooth i ordinador, i també informa sobre recomanacions referents al motor i la conducció econòmica.

Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.