Canals

És atractiu i va com una seda

Seat ha renovat el seu model més emblemàtic, ara més vistós, més equipat i més bé de preu. I també ha donat més dimensió a la versió FR, la més esportiva, disponible en els tres tipus de carrosseria

Amb més de quatre milions i mig d'unitats fabricades en els seus 28 anys d'existència, queda prou clar el que l'Ibiza representa per a Seat. Un model que en cadascuna de les seves quatre generacions ha fet un notable pas cap endavant i que ara se'ns presenta posat al dia amb una estètica encara més dinàmica, una millora de la qualitat percebuda i més equipament disponible –de sèrie o com a opció–, tot això amb un preu que segons la marca és de mitjana uns 500 euros més baix. I també s'ha simplificat a la meitat –tres– el nombre de nivells d'acabat, entre els quals l'FR, el més esportiu, agafa més volada perquè per primera vegada està disponible amb els motors 1.2 TSI i 1.6 TDI de 105 CV i també en la carrosseria ST (familiar).

El motor 1.2 TSI, el canvi automàtic DSG de set marxes i les sigles FR formen un combinat realment atractiu. Igual com l'aspecte d'aquest nou Ibiza, que manté invariades tant les dimensions externes (el redisseny dels para-xocs l'ha allargat 9 mm) com les cotes interiors i guanya presència amb un frontal que el fa semblar més ample i una part posterior amb arestes ben marcades. I, dins l'habitacle, un exercici encaminat a potenciar la sensació de qualitat: nous materials, volant redissenyat, quadre d'instruments sota una nova visera i de lectura més fàcil i una guantera de 10,7 litres de cabuda, més del doble que l'anterior.

En carretera, aquest Ibiza 1.2 TSI va com una seda; amb això està tot dit. El turbo assegura la resposta del motor des dels règims més baixos, el canvi DSG és el complement perfecte d'aquest sensacional propulsor i la superior fermesa de les suspensions pròpia de les sigles FR fa la resta. Amb un combinat com aquest, en què també cal tenir present l'autoblocant electrònic XDS, no calen més requisits per trobar gust a la conducció. I a qui prefereixi el canvi manual de cinc marxes, el cotxe li sortirà 1.100 euros més barat, consumirà una mica menys de gasolina (5,1 l/100 km) i les emissions de CO2 baixaran fins a 119 g/km. En qualsevol cas, el reajustament de la gestió electrònica, l'afinament de l'aerodinàmica i uns pneumàtics optimitzats per reduir el fregament amb l'asfalt sense pèrdua d'adherència permeten arribar a aquestes baixes xifres de consum i emissions.

MOTOR:
1.197 cc. 4 cilindres/8 V. Injecció directa. Turbo i intercooler.
POTÈNCIA:
105 CV a 5.000 rpm.
PARELL:
175 Nm a 1.550 rpm.
CANVI:
Automàtic DSG, 7 marxes.
SUSPENSIONS:
McPherson / Eix semirígid.
FRENS:
Discos ventilats / Tambors.
LLARGADA, AMPLADA I ALTURA:
4,043/1,693/1,428 m.
PES:
1.115 kg.
DE 0 A 100 KM/H:
9,7 segons.
VELOCITAT MÀXIMA:
190 km/hora.
CONSUM MITJÀ:
5,3 l/100 km (gasolina 95).
EMISSIONS DE CO2:
124 g/km.
PREU:
18.010 euros.
WEB:
www.seat.es. Tots els valors corresponen a la versió SC, de tres portes

Una completa gamma, per satisfer tots els gustos

La combinació entre les carrosseries de tres i cinc portes i familiar (20 cm més llarga i amb 430 litres de capacitat dins el maleter), cinc motors de gasolina (entre 60 i 150 CV) i quatre dièsel (de 75 a 143 CV) i tres nivells d'acabat (Reference, Style i FR) dóna com a resultat una gamma de 43 versions del nou Seat Ibiza, amb preus entre 11.950 i 19.880 euros. Una gamma que estrena colors i que a final d'any quedarà incrementada amb la versió Cupra, tot un exponent en esportivitat. Els que es decanten per la màxima eficiència, ara mateix ja poden disposar del 1.2 TDI CR E-Ecomotive, de 75 CV i un consum mitjà de només 3,4 l/100 km (89 g/km de CO2).

Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.