Canals

Nascut per agradar

L'atractiu estètic que exhibeix la segona generació del Hyundai i30 és inqüestionable. Però no tot queda en això, ja que les millores i pretensions respecte del seu antecessor van força més enllà d'un físic agraciat

En conduir-lo es nota des del primer moment la diferència en positiu de la direcció, suspensions i tacte en general del nou Hyundai i30 respecte del seu antecessor, el model amb què la marca coreana va iniciar ara fa cinc anys la nova i encertada orientació dels seus productes. Els resultats són prou evidents: amb 400.000 unitats venudes, aquest és el cotxe de Hyundai que més èxit ha tingut a Europa. I ara el nou i30 arriba per millorar les referències anteriors i fer-se un lloc entre els cinc models més venuts del segment C, que segons previsions creixerà un 7% fins a finals de l'any 2014.

Sens dubte, el seu atractiu aspecte l'ajudarà; ja se sap la importància que té entrar bé per la vista. Les dimensions respecte de l'i30 anterior han variat ben poc (el nou és 2 cm més llarg, 0,5 més ample, 1 més baix, i té exactament la mateixa distància entre eixos), però les vies són més amples i la base del parabrisa queda 26 cm més endavant. Hi guanya l'aerodinàmica, l'espai interior és més ampli (hi ha 3 cm més de distància fins al sostre i els passatgers dels seients posteriors tenen més espai per a les cames) i el maleter ofereix un 11% més de capacitat i arriba als 378 litres.

L'encertat i modern disseny del davantal, uns acabats d'allò més correctes i detalls com ara el fre de mà per polsador, diuen molt en favor del nou i30, que arriba amb carrosseria de cinc portes, cinc motors amb canvi de sis marxes –els 1.6 CRDi, opcionalment amb automàtic– i quatre nivells d'acabat. Evidentment, es beneficia de l'interessant programa de cinc anys de triple confiança de Hyundai i, per descomptat, està equipat de sèrie amb sis airbags i controls de tracció i estabilitat. Opcionalment, incorpora elements no presents en l'anterior i30, com ara l'enduriment variable de la direcció, el sostre solar panoràmic, la càmera de visió posterior perfectament protegida dins l'escut posterior o el navegador, amb pantalla tàctil de 7 polzades i reconeixement de veu.

Entre els motors, destaquen els nous 1.6 GDi (amb injecció directa de gasolina i sistema Start/Stop) i 1.6 CRDi turbodièsel, aquest últim en dues variants. Uns propulsors que per rendiment i eficiència equilibren la balança entre els de gasolina i els de gasoil, fins ara decantada en favor d'aquests últims.

MOTORS DE GASOLINA: 1.4 Mpi:
1.396 cc. 100 CV i 137 Nm. Consum mitjà: 6 l/100 km. CO2: 139 g/km.
1.6 GDi.
1.591 cc. 135 CV i 167 Nm. Consum mitjà: 5 l/100 km. CO2: 118 g/km.
MOTORS DE GASOIL: 1.4 CRDi:
1.396 cc. 90 CV i 220 Nm. Consum mitjà: 4,1 l/100 km. CO2: 109 g/km.
1.6 CRDi.
1.582 cc. 110 CV i 260 Nm. Consum mitjà: 4,1* l/100 km. CO2: 109* g/km.
1.6 CRDi.
1.583 cc. 128 CV i 260 Nm. Consum mitjà: 4,3* l/100 km. CO2: 114* g/km.
LLARGADA, AMPLADA I ALTURA:
4,300/1,780/1,470 m.
PREU:
De 15.590 euros (1.4 Mpi Base) a 25.590 euros (1.6 CRDi Style Aut+Nav.).
WEB:
www.hyundai.es. (*) Valors amb canvi manual.

I aquesta graella?

Hyundai ha presentat el nou i30 amb dues graelles frontals diferents. Pel que sembla, la que veiem en aquesta foto –amb les làmines arquejades– quedarà reservada al mercat estatal per a la versió de tres portes que arribarà al setembre, tres mesos després que la Cross Wagon.

A gust del conductor

Hyundai anuncia per a aquest model la possibilitat de disposar del Flex Steer, un sistema que permet ajustar l'assistència elèctrica de la direcció en tres modes: confort, normal i esportiu. El nou i30 gira completament en 10,6 metres amb 2,8 voltes completes del volant.

Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.