Canals

Valors prou ben coneguts

El Subaru XV és un cotxe polivalent. La tracció total permanent i l'altura lliure el fan ser un pràctic tot camí. I els motors «boxer» i el control dinàmic del xassís li aporten efectivitat sobre l'asfalt

Costa d'entendre que Subaru conceptuï l'XV com un producte per a l'aventura urbana, argument que sens dubte obeeix a una estratègia de màrqueting deguda al notable pes específic dels SUV, més encara els de tipus compacte. Oblidem-ho, doncs, i girem full perquè la utilitat d'aquest crossover que també és l'anticip de la pròxima generació de l'Impreza va molt més enllà. Només cal tenir present que amb l'excel·lent tracció total permanent –és un Subaru i amb això ja està tot dit–, 22 centímetres d'altura lliure i les suspensions reforçades i recalibrades, és un vehicle tot camí com cal. I que els tres motors disponibles responen a l'altre gran distintiu de la marca japonesa: l'arquitectura boxer (cilindres oposats), amb el que això representa per abaixar el centre de gravetat i, juntament amb el control dinàmic del xassís, augmentar l'estabilitat i l'agilitat.

Entre els tres motors no hi ha cap dubte que el conegut turbodièsel 2.0D, amb canvi manual de sis marxes, té tots els números per endur-se la palma en nombre de vendes, almenys aquí. Però, compte, perquè després de molts anys Subaru ha desenvolupat dos nous propulsors de gasolina més compactes, per descomptat força més eficients i dotats de sistema Start/Stop: el 2.0 amb transmissió automàtica CVT de 6 marxes i l'1.6 amb canvi manual de 5 relacions. Les diferències entre les dues mecàniques de gasolina també fan referència al sistema de tracció total. El motor 1.6, igual que el turbodièsel, disposa de diferencial central viscós que reparteix permanentment el 50% de la força del motor en cada eix mentre que el del 2.0, amb embragatge multidisc, transfereix normalment el 60% de la força al davant i en trasllada més a les rodes del darrere fins a invertir la proporció, segons les condicions d'adherència.

La bona distància entre eixos (2,63 metres) reverteix en l'amplitud d'un habitacle de disseny força convencional però amb un bon nivell d'acabats. El maleter té una capacitat de 380 litres en configuració normal i sense roda de recanvi, ampliables a 1.270 amb els seients plegats.

MOTORS DE GASOLINA: 1.6. 1.600 cc. 114 CV i 150 Nm. Consum mitjà: 6,5 l/100 km. CO2: 151 g/km. 2.0. 1.995 cc. 150 CV i 196 Nm. Consum mitjà: 6,6 l/100 km. CO2: 153 g/km. MOTOR DE GASOIL: 2.0D. 1.998 cc. 147 CV i 350 Nm. Consum mitjà: 5,6 l/100 km. CO2: 146 g/km. TRACCIÓ: Total AWD. SUSPENSIONS: McPherson/Doble forquilla. FRENS: Discos ventilats/Discos massissos. LLARGADA, AMPLADA I ALTURA: 4,450/1,780/1,570 m. PREU: De 19.900 euros (1.6 Advance) a 31.000 euros (2.0D Executive Plus), inclòs descompte promocional de 1.000 euros. WEB: www.subaru.es.

Quatre nivells

La gamma del Subaru XV s'estructura en quatre nivells d'acabat, definits segons els motors. Advance i Sport per a l'1.6 i Executive i Executive Plus en el cas del 2.0 de gasolina. En el propulsor dièsel només renuncia a l'Advance. Tots ells disposen de set airbags –inclòs el de genolls per al conductor– dins l'equipament de sèrie, control d'estabilitat, assistent d'arrencada en pujada (excepte en la versió amb canvi automàtic), llums de boira i climatitzador.

Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.