Canals

La quadratura del cercle

La tercera generació del Fiat Panda manté intactes els valors essencials del model original però ha crescut de mides, se'ns mostra més atractiu i tot ell és molt més del que era fins ara

El Fiat Panda és un dels utilitaris que per a molta gent mereixen la consideració d'entranyables. Un cotxe que des del primer moment –i ens remuntem a l'any 1980– va conjuntar senzillesa, solidesa i funcionalitat. Valors que va mantenir la segona generació (2003) i que interpretats en clau dels temps actuals continuen ben presents en la tercera, arribada recentment al mercat. El nou Panda és 11 centímetres més llarg i també n'ha crescut 6 en amplada i 3 en altura. Els vidres tenen més superfície, està més ben insonoritzat, els seients han estat redissenyats, les cinc places interiors –pocs cotxes d'aquest segment les tenen– són més àmplies i el maleter ha guanyat capacitat (fins a 260 litres) i comoditat d'accés. I amb el seient davanter abatible (opcional) s'hi poden traslladar objectes de fins a dos metres de llargada.

Construïda en un 60% amb acer d'alta resistència, la carrosseria del nou Fiat Panda ha guanyat un 5% de rigidesa torsional i presenta un disseny en què es poden comptar amb els dits d'una mà els elements circulars: rodes, cèrcol de l'escut de la marca i llums de boira. La resta són majoritàriament quadrats arrodonits, forma que també domina entre els elements de l'interior, inclòs el volant, talment com si es tractés d'evocar la quadratura del cercle.

En l'apartat tecnològic, destaquen les baixes quantitats de consum i emissions del motor de gasolina Twin Air de dos cilindres i sobrealimentat per turbo i del turbodièsel d'última generació Multijet II, tots dos amb Start/Stop de sèrie. Amb aquests motors i la superior rigidesa i amplada d'eixos, el Panda no només és un gran cotxe urbà de tacte més fi que mai, sinó que també es defensa més bé en carretera: el balanceig ha baixat un 35% i filtra millor les vibracions del paviment.

El nou Panda es ven amb acabats Pop (només per al motor 1.2) i Lounge –permet moltes possibilitats de personalització– i bones ofertes promocionals fins a final de març. De sèrie porta control d'estabilitat, sis airbags, llums de dia i ajuda en arrencada en pujada. Opcionalment hi ha diferents packs (500 euros cadascun) que permeten disposar d'elements com ara frenada automàtica per sota dels 30 km/h i navegador Tom Tom 2 Live. La gamma del nou Panda s'incrementarà al mes de juny amb la versió amb canvi Dualogic i al setembre amb la 4x4 i els motors amb gas com a combustible.

MOTORS DE GASOLINA: 0.9 Twin Air.
875 cc. 85 CV i 145 Nm. Consum mitjà: 4,2 l/100 km. CO2: 99 g/km.
1.2 Fire.
1.242 cc. 69 CV i 102 Nm. Consum mitjà: 5,2 l/100 km. CO2: 120 g/km.
MOTOR DE GASOIL: 1.3 Multijet.
1.248 cc. 75 CV i 190 Nm. Consum mitjà: 3,9 l/100 km. CO2: 104 g/km.
LLARGADA, AMPLADA I ALTURA:
3,653/1,643/1,551 m.
PREU:
De 9.900 euros (1.2 Pop) a 13.900 euros (1.3 Multijet), sense incloure els descomptes promocionals.
WEB:

Funcionalitat

En el nou Panda tot està pensat perquè sigui com més funcional millor. En tenim una bona mostra amb la funció City de la direcció –ideal en maniobres d'aparcament–, el navegador extraïble i de mida petita, el curiós fre de mà en forma de rectangle arrodonit que no només s'adiu amb la línia de disseny sinó que també és pràctic d'utilitzar i estalvia espai, o el tap del dipòsit de combustible que s'obre simultàniament amb la tapa externa.

Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.