Canals

Cada vegada millor

La sisena generació de la Sèrie 3 de BMW arriba carregada de grans arguments i més a prop que mai dels seus germans grans de les sèries 5 i 7. Aquest model és ara més gran, més ampli, encara més qualitatiu i dotat de motors més eficients i d'un sensacional comportament en carretera

La Sèrie 3 de BMW ha passat de ser aquella berlina de dues portes que va arribar l'any 1975 i que en la seva segona generació (el 1982 i ja disponible amb carrosseria de quatre portes) es va diversificar en formats Cabrio, Touring, tracció total i la mítica versió M3, a voler tractar actualment de tu a tu els seus germans grans de les sèries 5 i 7. Aquesta és la sensació que ens ha fet la sisena generació, que ha arribat aquest mes. No només per la seva carrosseria 9,3 centímetres més llarga i 0,9 cm més alta que l'anterior, les vies eixamplades o els 5 cm més de distància entre eixos –la qual cosa vol dir més habitabilitat i confort per als ocupants de les places posteriors i superior volum útil del maleter, ara de 480 litres, 20 més que abans–, sinó sobretot perquè ve dotada de components que li reforcen el caràcter premium.

En són un bon exponent el controlador iDrive, amb pantalla de 6,5 polzades, l'engegada o aturada del motor prement un botó i la funció Start/Stop per a tots els motors (amb canvi manual o automàtic), tots ells elements de sèrie en tota la gamma. I si es va a les opcions, es pot disposar de llums adaptatius, aparcament automàtic, obertura automàtica del maleter, càmeres de visió panoràmica, avís de canvi involuntari de trajectòria o de risc de col·lisió i la nova pantalla virtual Head-Up Display, que projecta les dades al parabrisa, just en el camp de visió del conductor.

L'excel·lent feina aplicada en aquesta nova generació de la Sèrie 3, destinada a 132 mercats arreu del món, és conseqüència del que la Sèrie 3 representa per a BMW i que en nombres absoluts es quantifica en 12,5 milions d'unitats fabricades des del 1975. O bé, fixant-nos en les dades més actuals, 384.464 unitats comercialitzades l'any passat, que van representar el 27,85% del total de vendes de la marca alemanya.

La nova Sèrie 3 arriba amb dos motors de gasolina amb injecció directa i doble turbo i el 2.0 turbodièsel –diversificat amb l'Efficient Dynamics–, tots ells amb una excel·lent relació entre potencial i consum. Una gamma que el mes que ve quedarà ampliada amb les versions 316 i 318d i 320i, amb preus entre 29.950 i 34.500 euros.

MOTORS DE GASOLINA: 328i.
1.997 cc. 4 cilindres. 245 CV i 350 Nm. Consum mitjà: 6,3 l/100 km. CO2: 147 g/km.
335i.
2.979 cc. 6 cilindres. 306 CV i 400 Nm. Consum mitjà: 7,2 l/100 km. CO2: 169 g/km.
MOTOR DE GASOIL: 320d ED.
1.995 cc. 4 cilindres. 163 CV i 380 Nm. Consum mitjà: 4,1 l/100 km. CO2: 109 g/km.
320d.
1.995 cc. 4 cilindres. 184 CV i 380 Nm. Consum mitjà: 4,4 l/100 km. CO2: 117 g/km.
SUSPENSIONS:
Tirants amb doble articulació / Eix de cinc braços.
FRENS:
Discos ventilats en les quatre rodes.
LLARGADA, AMPLADA I ALTURA:
4,624/1,811/1,429 m.
PREU:
De 33.950 euros (320d Efficient Dynamics) a 48.100 euros (335i).
WEB:
www.bmw.es. Tots els valors de consum i emissions de CO2 corresponen a la transmissió automàtica.

A qui no li agrada conduir un cotxe com aquest?

La transmissió automàtica de vuit marxes –opcional en totes les motoritzacions– és un dels elements més destacats de la nova Sèrie 3. Redueix els consums i permet circular en els règims més baixos i sortir disparat, amb finesa i rapidesa pròpies dels canvis amb doble embragatge, quan el conductor prem l'accelerador amb decisió. Aquesta és la sensació que ens va fer la versió 328i dotada d'aquesta transmissió. El motor també mereix un munt d'elogis perquè tot i tractar-se d'un quatre cilindres s'assembla, i molt, a un de sis, tant en prestacions com en acústica i suavitat de funcionament. L'equilibri i la noblesa del nou Sèrie 3 en carreteres sinuoses són excepcionals, amb una direcció precisa, suspensions com cal i frens espectaculars. A la famosa pregunta de la marca alemanya de si ens agrada conduir, la resposta no pot ser cap altra: i a qui no, amb un cotxe com aquest?

Tres caràcters

Tres línies d'equipament marquen el caràcter del nou Sèrie 3, segons els gustos personals. La Sport fa honor al seu nom i presenta uns detalls que sintonitzen amb el dinamisme d'aquest cotxe. Per als que els agrada més una estètica més conservadora, la línia Modern els anirà com feta a mida. I els que prefereixen la distinció més refinada, la trobaran en la línia Luxury. Al juliol també hi haurà el pack esportiu M.

Estalvi o geni

Amb el denominat Driving Experience Control, el conductor pot triar entre diferents tipus de reglatges, segons les preferències o les condicions en què es circula. N'hi ha prou prement un botó. En mode Eco Pro es treu tot el profit de la recuperació d'energia de frenades i tots els sistemes destinats a reduir consum i allargar l'autonomia. En l'altre extrem, en el mode Sport+ dominen el geni i el temperament.

Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.