Canals

Un autèntic fora de sèrie

L'aspecte exterior del model més petit i lleuger de Land Rover marca diferències amb la resta de SUV. I en prestacions, ben pocs estan al seu nivell

Cal dir d'entrada que qui vulgui passar desapercebut al volant de l'Evoque o habitualment faci ús de les places posteriors, haurà de renunciar a la carrosseria Coupé i anar directament a la de cinc portes. Sent les versions iguals, li sortirà 1.000 euros més barata i a banda dels 3 centímetres més de l'altura en la part de descens del sostre, les altres dimensions són idèntiques; i, gràcies a les dues altres portes laterals, els ocupants dels seients del darrere li ho agrairan a l'hora d'entrar al cotxe i, encara més, quan hagin de baixar. Són els tributs que exigeix un SUV que es desmarca dels altres per les seves línies –més encara en la versió Coupé–, que dins l'habitacle sublima l'exquisidesa pròpia dels Range Rover i que en prestacions se situa en un nivell al qual arriben pocs altres.

L'Evoque és el model més petit i lleuger de Land Rover, però no per això està exempt d'amplitud interior i d'un bon maleter (550 litres). I la seva gamma és extensa, amb les dues variants de carrosseria que hem citat, tracció davantera o total, canvi manual o automàtic i motors turbodièsel (150 i 190 CV) i de gasolina (240 CV). Posats a triar, què hi ha millor que el motor de gasoil de 190 CV? No permet escollir entre tracció simple o total però sí entre la transmissió manual o automàtica, que per uns 4.000 euros més incrementa molt el confort de conducció.

Per disseny i la baixa posició en què es poden fixar, els seients davanters s'adiuen perfectament amb el caràcter dinàmic de l'Evoque, que en la versió SD4 se'ns va ben manifestar en carreteres sinuoses, el lloc ideal per certificar la gran qualitat del xassís, la progressivitat del motor, la rapidesa i suavitat del canvi automàtic, l'efectivitat del diferencial Haldex en baixa adherència i la precisió d'una direcció que gira de cap a cap (11,3 m) en poc més de 2,5 voltes del volant. I la fermesa de la suspensió es fa sentir poc en canviar l'asfalt per una pista forestal. No vam posar l'Evoque en situacions complicades, però coneixent-ne la genètica i disposant del denominat Terrain Reponse, amb funcions específiques per a graveta i neu, fang, roderes fondes i sorra, no tenim cap dubte que el límit només el marquen els pneumàtics d'asfalt. I en autopista i vies ràpides, la suavitat i la mínima remor han de satisfer els més exigents.

MOTOR:
2.179 cc. 4 cilindres/16V. Injecció common rail i turbo de geometria variable.
POTÈNCIA:
190 CV a 3.500 rpm.
PARELL:
420 Nm a 1.750 rpm.
CANVI:
Manual o automàtic, 6 marxes.
TRACCIÓ:
Total permanent.
SUSPENSIONS:
Paral·lelogram deformable.
FRENS:
Discos ventilats 300 mm / Discos massissos 302 mm.
LLARGADA, AMPLADA I ALTURA:
4,355/1,965/1,695 m.
PES:
1.670 kg.
DE 0 A 100 KM/H:
8,5 segons*.
VELOCITAT MÀXIMA:
195 km/h*.
CONSUM MITJÀ:
6,4 l/100 km*.
EMISSIONS DE CO2:
169 g/km*.
PREU (Pure automàtic):
43.800 euros.
WEB:
www.landrover.es. (*) valors amb canvi automàtic.

L'exclusivitat té un preu

Tres són els nivells d'equipament del Range Rover Evoque SD4: Pure, Dynamic i Prestige. Tots ells disposen del sistema Terrain Reponse, un munt de controls de seguretat (frenada, estabilitat, antibolcada, assistència en pujades i baixades, etcètera), volant multifunció, fre de mà elèctric i botó d'engegada i aturada del motor. Els 9.800 euros de diferència entre el Pure i el Prestige corresponen a elements més exclusius, com ara els llums de xenó, la pantalla central d'alta resolució, que pot mostrar imatges diferents al conductor i a l'acompanyant, l'equip de música amb 11 altaveus o els entapissats interiors.

Rodeta en lloc de palanca

En prémer el botó per engegar el motor, s'eleva la rodeta que fa les funcions pròpies de la palanca del canvi en selecció de marxa i inserció del mode Sport, l'únic que permet utilitzar les lleves situades rere el volant si es vol executar els canvis manualment. Just a la base de la rodeta hi ha els botons de les diferents funcions del sistema electrònic Terrain Reponse.

Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.