Canals

Fidel a l'estil tradicional

Exquisidesa, prestacions i un disseny que s'adiu perfectament amb el toc esportiu i el classicisme propis de Jaguar. El model que presentem conjunta a la perfecció tots aquests valors

La imatge de l'actual XJ es va començar a veure fa pràcticament dos anys. Sense retocar gens ni mica les línies, Jaguar va aportar-li posteriorment complements destinats a elevar el confort i a fer que l'habitacle ostenti un refinament encara superior, i d'aquí va sorgir el denominat XJ del 2012. Qui conegui els valors tradicionals de la marca britànica no en trobarà a faltar cap en aquest model tan representatiu de la gamma alta. Fins i tot potser li perdonarà que, aneu a saber si per allò tan típic dels britànics a l'hora de voler ser ells i en aquest cas mantenir el classicisme, no posseeixi determinats sistemes electrònics d'ajuda a la conducció i millora de la seguretat (control automàtic de la distància de seguretat, reconeixement dels senyals de trànsit, avís de canvi de carril...) que sí que ofereix la competència.

A més d'elements com ara els llums de xenó amb canvi automàtic de curts a llargs i a l'inrevés o els seients amb calefacció, ventilació i massatge, Jaguar exhibeix l'equipament d'avantguarda en altres apartats com ara la pantalla TFT situada rere el volant, la qual queda a les fosques amb el motor aturat i ofereix diferent tonalitat de fons i informació segons el mode de conducció seleccionat; la pantalla tàctil situada al centre del davantal –possibilita un munt de configuracions i, a més, visualitzar coses diferents al conductor i l'acompanyant– o el sensor que permet encendre i apagar els llums interiors sense interruptor i simplement acostant-hi la mà.

El toc esportiu és un dels valors de Jaguar. I en l'XJ no es limita a les dues versions 5.0-V8 de gasolina (385 i 510 CV), sinó que en la 3.0-V6 de gasoil també queda ben de manifest. Els dos turbos en paral·lel (el primer, de geometria variable i el segon, en funcionament a partir de 2.800 rpm) aporten a aquest motor una empenta lineal i poderosa en acceleració i recuperacions, amb una remor d'allò més discreta, per no pertorbar el confort. I qui estigui inspirat i vulgui encara més dinamisme, en farà prou seleccionant alhora les funcions Sport i Dynamics. La pantalla d'informació transforma la tonalitat blava en vermella; el motor, canvi, suspensions i direcció queden reajustats, i el control d'estabilitat és menys intrusiu.

MOTOR:
2.993 cc. 6 cilindres/24 V. Injecció directa common rail i doble turbo.
POTÈNCIA:
275 CV a 4.000 rpm.
PARELL:
600 Nm a 2.000 rpm.
CANVI:
Automàtic, sis marxes.
TRACCIÓ:
A l'eix posterior.
SUSPENSIONS:
Paral·lelogram deformable en cada eix.
FRENS:
Discos ventilats a les quatre rodes (355/326 mm).
LLARGADA, AMPLADA I ALTURA:
5,122/1,894/1,448 m.
PES:
1.796 kg.
DE 0 A 100 KM/H:
6,4 segons
VELOCITAT MÀXIMA:
250 km/h.
CONSUM MITJÀ:
7 l/100 km (gasoil).
EMISSIONS DE CO2:
184 g/km.
PREU (Premium Luxury)
90.100 euros.
WEB:

I el canvi, on és?

Amb el motor aturat no es veu el selector del canvi i quan es prem el botó d'engegada s'eleva la rodeta de selecció de marxa. Els canvis manuals en mode seqüencial només es poden fer amb les lleves situades rere el volant. En funció Sport i Dymanic, l'electrònica no passa automàticament a la marxa superior quan s'arriba al règim màxim del motor.

Cos una mica més llarg

Els que vulguin accentuar l'exclusivitat del Jaguar XJ poden optar per la carrosseria LWB, de 12,5 centímetres més de distància entre eixos i llargada total. Els passatgers dels seients posteriors tenen més espai i l'equipament també puja de nivell. En la versió turbodièsel Premium Luxury, la carrosseria LWB representa un increment de preu de 4.400 euros.

Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.