Canals

Semblant però en realitat ben diferent

Ha trigat a arribar, però l'espera té la seva explicació. L'Astra GTC manté totes les virtuts del de cinc portes però mostra diferències fonamentals al seu favor que van més enllà del poderós reclam estètic

No ha estat fins dos anys després de l'arribada de l'actual generació de l'Opel Astra que la marca alemanya ha posat en escena la versió GTC, de tres portes. Una llarga espera que té la seva explicació, ja que els punts en comú entre l'un i l'altre són ben pocs; externament, només la carcassa dels retrovisors i l'antena de la ràdio. L'esvelta carrosseria del GTC és 5 centímetres més llarga i 3 més ampla i baixa. I també ha crescut l'amplada dels eixos (4 cm el davanter i 3 el posterior) i la distància entre ells (1 cm).

No cal ni dir que l'excel·lent equilibri que en el seu dia tant ens va agradar de l'actual Astra –res a veure amb els seus antecessors– encara ha anat a més en aquest GTC. Però Opel no s'ha conformat només eixamplant els eixos per donar-li més aplom, ja que el propòsit de poder-lo equipar amb llandes de fins a 20 polzades ha exigit modificar la suspensió davantera, més reforçada i amb diferent angle de geometria per reduir la variació en la caiguda de les rodes en els revolts; es guanya capacitat de tracció i la direcció té un tacte més precís. Al darrere es manté invariada la barra de torsió amb perfil buit i timoneria de Watt, que limita la caiguda de les rodes i compensa fins a un 80% del balanceig.

És evident que amb aquests guanys i la disponibilitat del xassís electromecànic amb suspensió adaptativa Flex Ride –tres modes d'ajustament, segons el tipus de conducció– l'Astra GTC està en condicions d'admetre motors poderosos. En la primera fase de comercialització n'hi ha dos de gasolina (1.4 i 1.6, sobrealimentats) i el 2.0 turbodièsel, tots amb canvi manual de sis marxes. L'arribada de l'1.4 turbo de gasolina amb 120 CV és imminent, així com els turbodièsel 1.7 CDTI de 110 i 130 CV, tots ells amb sistema Start/Stop present també en l'1.4 de 140 CV i el 2.0 CDTI.

La carrosseria tipus cupè no afecta per res la notable amplitud interior ni la bona capacitat del maleter –en aquest cas amb més volum– de les que des del primer moment va fer gala l'actual Astra de cinc portes. I igual que aquell, el GTC pot disposar opcionalment d'elements tan interessants com els llums adaptatius AFL (ja en la seva quarta generació), l'avís de canvi involuntari de carril o el sistema de lectura de senyals de trànsit.

MOTORS DE GASOLINA: 1.4 Turbo.
1.364 cc. 140 CV i 200 Nm. Consum mitjà: 5, 9 l/100 km. CO2: 139 g/km.
1.6 Turbo.
1.598 cc. 180 CV i 230 Nm. Consum mitjà: 7,2 l/100 km. CO2: 168 g/km.
MOTOR DE GASOIL: 2.0 CDTI.
1.956 cc. 165 CV i 350 Nm. Consum mitjà: 4,8 l/100 km. CO2: 127 g/km.
LLARGADA, AMPLADA I ALTURA:
4,466/1,840/1,482 m.
PREU:
De 22.380 euros (1.4 Selective) a 25.800 euros (1.6 Sportive).
WEB:

Amb 280 CV, l'Astra OPC superarà totes les referències

La màxima expressió de l'Opel Astra GTC canviarà aquesta sigla per la d'OPC. Serà presentada al mes de març al Saló de Ginebra i l'inici de la seva comercialització està programada per a l'estiu. No hi ha cap dubte que d'aquesta versió se'n parlarà molt, no només perquè es tracta de l'Astra més potent de la història sinó perquè els 280 CV i 400 Nm que rendeix el motor 2.0 amb injecció directa de gasolina i sobrealimentat per turbo –un propulsor absolutament nou– són uns valors que inspiren molt de respecte. El xassís actiu Flex Ride de l'Astra OPC és el mateix del GTC però amb un programa específic per quan es vulgui realitzar la conducció més esportiva. I per traspassar amb més efectivitat la potència a l'asfalt, l'eix davanter disposa d'un diferencial autoblocant. Pel que fa als frens, sabent que han estat realitzats per Brembo ja està pràcticament tot dit.

Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.