Canals

Un ciutadà exemplar

Amb el menut i juvenil Mii, Seat dóna continuïtat a la seva llarga tradició en cotxes urbans i utilitaris. En eficiència i tecnologia respon a les exigències dels temps actuals i en espai interior és sorprenent. I, per arrodonir-ho, surt molt bé de preu i acredita la màxima qualificació en seguretat

En mides externes, el Mii difereix ben poc de l'Arosa, l'antecessor immediat dins la seva categoria. Ara bé, els punts en comú entre l'un i l'altre acaben aquí. I és que, amb 10 centímetres més de distància entre eixos (en total 2,42 metres), el Mii ofereix una impensable amplitud interior per al conductor i tres ocupants més. I quan es tracta d'anar al supermercat i carregar fort, no cal patir; el maleter ofereix un volum de 251 litres, quasi el doble que l'Arosa. Que no n'hi ha prou? Cap problema, es plega la banqueta posterior i la capacitat queda pràcticament quadruplicada.

En general, es nota perfectament que en la realització d'aquest cotxe Seat ha tingut ben en compte que els temps han canviat i les exigències actuals del mercat no tenen res a veure amb les de l'època del mític 600 o els entranyables Panda i Marbella. Només cal fixar-se, per exemple, en l'acurada realització de les formes de la carrosseria o que la senzillesa dels materials dins l'habitacle –del tot lògica, considerant el preu del cotxe– no és en absolut incompatible amb la funcionalitat, vistositat ni els bons ajustaments. I si aprofundim una mica més, sabrem que la utilització d'acers d'alta i molt alta resistència en gran part de la carrosseria fan que la relació entre la rigidesa i el pes total del vehicle (854 kg) arribi a ser un 34% millor que en l'Arosa.

Tot i que el motor 1.0 tricilíndric –disponible en versions de 60 i 75 CV– dóna prou empenta i les suspensions –McPherson al davant i eix rígid posterior– aporten bon tacte i aplom en carretera, és evident que el terreny ideal per al Mii és la ciutat. I és que la compacitat de mides i un radi de gir entre parets de només 9,8 metres el fan ser d'allò més àgil i li permeten aprofitar espais per aparcar on molts altres no hi cabrien.

El Seat Mii disposa de la nova generació de motors 1.0, lleugers i molt eficients –comparat amb l'1.0 de l'Arosa, gasta un 30% menys de gasolina–, dels quals ben aviat hi haurà la versió Ecomotive, amb Start/Stop, recuperació d'energia, més sobri en consum i només 99 g/km d'emissions de CO2 en la variant de 75 CV. Més endavant, el Mii estarà disponible amb carrosseria de cinc portes i també amb canvi automàtic. I a finals del 2012, amb motor alimentat per gas natural comprimit, que rebaixarà a 86 g/km les emissions de CO2.

MOTOR:
999 cc. 3 cilindres. 12 vàlvules.
POTÈNCIES:
60 CV a 5.500 rpm / 75 CV a 6.200 rpm.
PARELL:
95 Nm a 3.000 rpm.
CANVI:
Manual, cinc marxes.
LLARGADA, AMPLADA I ALTURA:
3,557/1,641/1,478 m.
DE 0 A 100 KM/H:
14,4 segons (60 CV). 13,2 segons (75 CV).
VELOCITAT MÀXIMA:
160 km/h (60 CV). 171 km/h (75 CV).
CONSUM MITJÀ:
4,5 l/100 (60 CV). 4,7 l/ 100 km (75 CV). Gasolina 95.
EMISSIONS DE CO2:
105 g/km (60 CV). 108 g/km (75 CV).
PREU:
De 8.690 euros (Reference 60 CV) a 10.690 euros (Style 75 CV).
WEB:

Una bona inversió de 225 euros per evitar mals majors

El Mii ha aconseguit les cinc estrelles d'Euro NCAP en seguretat, amb una nota del 89% en protecció d'adults i del 80% en nens. Per un cost de només 225 euros, Seat ofereix l'assistent de frenada en ciutat, un sistema electrònic gens habitual en un cotxe d'aquest segment. Atura automàticament el Mii quan circula entre 5 i 30 km/h i percep un risc imminent de col·lisió contra el vehicle que el precedeix. Un sensor làser emet constantment un raig que rebota sobre qualsevol obstacle, fins i tot, en segons quins casos, els vianants. Segons el temps de retorn del raig làser, el sistema d'anàlisi calcula la distància i la velocitat d'aproximació, i si detecta un risc real de col·lisió prepara la intervenció automàtica o bé d'ajuda, per si cal més força als frens que la que executa el conductor. El sistema es desactiva en cas d'un moviment ràpid del volant perquè entén que el conductor maniobra per evitar la topada.

Dos tipus d'acabat

El Seat Mii està disponible amb acabats Reference i Style, amb control d'estabilitat, airbags davanters, de cap i tòrax, i ancoratges Isofix de sèrie. L'Style també inclou aire condicionat, radiocedé amb MP3, alçavidres elèctrics, seient del conductor ajustable en altura i banqueta posterior partida. Dins les opcions hi ha el paquet Sport, que inclou les suspensions endurides un 10%.

Múltiples funcions

Entre les opcions previstes per al Mii hi ha el denominat Seat Portable System (350 euros). Es tracta d'una pantalla tàctil de 5 polzades i extraïble, desenvolupada en col·laboració amb Navigon i que ofereix un munt de funcions: navegador, connectivitat Bluetooth, ordinador, recomanacions sobre el motor i conducció econòmica, etcètera.

Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.