Canals

Renovació absoluta

La nova Classe B de Mercedes-Benz s'acosta al concepte de cotxe familiar. Ha guanyat agilitat sobre l'asfalt i es manifesta molt més eficient en consum

A Mercedes-Benz anuncien que mai en la dilatada història d'aquesta marca no s'havien introduït tantes modificacions a l'hora de fer un canvi de model. Dieter Zetsche, president de Daimler AG i màxim responsable de Mercedes-Benz, rebla el clau proclamant que “l'alta gamma no és una qüestió de dimensions, sinó sobretot de sensació de valor, qualitat i estil”.

Per tot això, la segona generació de la Classe B difícilment hauria pogut mostrar una més bona carta de presentació. Respecte de la seva antecessora, manté els valors d'espai i confortabilitat reconeguts i, en el vessant dinàmic, es mostra més eficient perquè estrena motors de la gamma Blue Efficiency –tots amb sistema Start-Stop– i transmissions, manual de sis marxes o bé automàtica 7G-DTC, de doble embragatge, que estarà disponible opcionalment (2.457 euros) a partir del primer trimestre de l'any que bé. Segons dades oficials, la combinació del nou motor turbodièsel B 180 CDI amb el canvi 7G-DTC rebaixa un 21% les emissions de CO2. I, sempre en comparació amb els seus respectius antecessors, els dos propulsors de gasolina han guanyat potència i rebaixen el consum fins a un 12%.

Un simple cop d'ull al nou Mercedes-Benz Classe B permet afirmar que respon més al concepte de cotxe familiar que no pas al de monovolum, com fins ara. És una mica més llarg que el seu antecessor, se li nota un aspecte més dinàmic, confirmat per una aerodinàmica excepcional expressada en un Cx de 0,26, que més endavant baixarà fins a 0,24 amb el pack Eco Technology. El sostre és quasi cinc centímetres més baix que abans i també hi ha menys l'altura respecte al sòl la qual cosa, afegida al nou eix posterior de quatre braços i al perfeccionament del control d'estabilitat, fa que tingui un comportament més àgil sobre l'asfalt.

Que el sostre sigui més baix no ha de fer pensar que dins l'habitacle s'hi hagi perdut confort. Els seients estan situats en una posició més baixa i més distants del sostre que abans. I com que el conductor té una posició més dreta, tot plegat fa que l'espai s'hagi optimitzat. Evidentment, a l'interior també hi ha una gran qualitat, tant pels efectes merament visuals com pels materials, amb diverses variants de personalització. De sèrie o bé opcionalment, l'equipament consta d'elements propis d'estricta gamma alta.

MOTORS DE GASOLINA: B 180 BE.
1.595 cc. 122 CV i 200 Nm. Consum mitjà: 5,9 l/100 km. CO2: 137 g/km.
B 200 BE.
1.595 cc. 156 CV i 250 Nm. Consum mitjà: 5,9 l/100 km. CO2: 138 g/km.
MOTORS DE GASOIL: B 180 CDI BE.
1.796 cc. 109 CV i 250 Nm. Consum mitjà: 4,4 l/100 km. CO2: 114 g/km.
B 200 CDI BE.
1.796 cc. 136 CV i 300 Nm. Consum mitjà: 4,4 l/100 km. CO2: 115 g/km.
SUSPENSIONS:
McPherson/Multibraç.
FRENS:
Discos ventilats/Discos massissos.
LLARGADA, AMPLADA I ALTURA:
4,359/1,786/1,557 m.
PREUS:
De 26.100 euros (B 180 CDI) a 29.800 euros (B 200 CDI).
WEB:

Ajudes a la seguretat

Tota la gamma de la nova Classe B de Mercedes-Benz inclou de sèrie dos sistemes de seguretat importants: el que adverteix el conductor que es troba sota els efectes de la fatiga i el de prevenció de col·lisió, no només en zones urbanes de baixa velocitat sinó també més enllà dels 30 km/h. Per millorar la seguretat, disposa igualment de fars de xenó. La llista d'opcions és llarga i el climatitzador dual en forma part, igual com els airbags laterals posteriors. També són opcionals el canvi i ajustament automàtic dels llums segons les distàncies, el control d'angle mort o el detector del canvi involuntari de carril.

Més espai dins el maleter

El maleter del nou Mercedes-Benz Classe B té 488 litres de volum útil, amb la plataforma de càrrega més baixa que abans. El sistema opcional Easy-Vario-Plus (675 euros) permet l'ajustament longitudinal de la segona fila de seients i augmenta l'espai a 666 l.

Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.