Canals

Més atractiu i més eficient

Uns retocs encertats fan que el nou Seat Exeo sigui més atractiu i dinàmic i, a més, disposa de la segona generació del motors TDI CR

Quan a principi de l'any 2009 a la Seat va presentar l'Exeo, l'opinió generalitzada sobre aquell cotxe va ser que es tractava d'una extrapolació de l'Audi A4. Ha passat el temps i la marca de Martorell s'ha esforçat a aconseguir que el seu model de més representació sigui tan propi en components i imatge com ho són, posem-hi per cas, els populars Ibiza o León, en què tothom veu una genètica cent per cent Seat. Per això ha nascut el nou Exeo que, tot i les semblances evidents amb el seu antecessor –les formes i dimensions són exactament les mateixes–, s'hi diferencia bé.

Només cal fixar-se en la calandra frontal, en trama de niu d'abella –més esportiva que les lames verticals– i en el disseny dels fars que, opcionalment, poden incorporar llums de xenó duals, combinats, en què hi ha els originals llums de dia, LED. I les llandes d'aliatge, de 16 o 17 polzades, mostren dissenys nous. Dins l'habitacle, que ha anat evolucionant per guanyar amplitud, el volant ve folrat amb pell perforada, hi ha una gamma nova d'entapissats –inclou la combinació entre dues tonalitats de cuiro, o bé de pell i teixit Alcàntara– que augmenten la percepció de qualitat.

Però en el nou Seat Exeo no tot queda en el que es podria considerar un tractament cosmètic encertat. A sota el capó hi ha la segona generació dels motors 2.0 TDI CR (common rail), més lleugers que els anteriors i més eficients gràcies a la feina feta en els circuits d'oli, aigua i gasos, per tal de disminuir la fricció dels pistons. Expressat en xifres, els nous propulsors turbodièsel gasten 0,3 litres menys de gasoil cada 100 km i emeten 7 grams menys de CO2 per quilòmetre. I tot això, a l'espera de la versió Ecomotive, que arribarà la primavera vinent i com que emetrà menys de 120 g/km de CO2 quedarà exempta de l'impost de matriculació.

El que no ha variat en el nou Exeo són els preus i els tres nivells d'equipament (Reference. Style i Sport), tant en la carrosseria de quatre portes com la carrosseria familiar (ST). Totes les versions tenen de sèrie set airbags, a més de controls d'estabilitat i velocitat, llums de boira, climatitzador dual, sensors d'aparcament i un munt de coses més.

MOTORS DE GASOLINA: 1.8 TSI 120 CV.
1.798 cc. Canvi manual, 6 marxes. Consum: 7.3 l/100 km. CO2: 169 g/km.
1.8 TSI 160 CV.
1.798 cc. Canvi manual, 6 marxes. Consum: 7.3 l/100 km. CO2: 169 g/km.
2.0 TSI 210 CV.
1.984 cc. Canvi manual, 6 marxes. Consum: 6,9 l/100 km. CO2: 159 g/km.
2.0 TSI 200 CV.
1.984 cc. Canvi automàtic 7 marxes. Consum: 7,7 l/100 km. CO2: 179 g/km.
MOTORS DE GASOIL: 2.0 TDI 120 CV.
1.968 cc. Canvi manual, 6 marxes. Consum: 4,9 l/100 km. CO2: 129 g/km.
2.0 TDI 143 CV.
1.968 cc. Canvi manual, 6 marxes. Consum: 4,9 l/100 km. CO2: 129 g/km.
2.0 TDI 143 CV.
1.968 cc. Canvi automàtic, 7 marxes. Consum: 5,5 l/100 km. CO2: 146 g/km.
2.0 TDI 170 CV.
1.968 cc. Canvi manual, 6 marxes. Consum: 5,4 l/100 km. CO2: 142 g/km.
PREUS:
Des de 23.250 euros (gasolina) i 25.000 euros (gasoil), promocions i descomptes no inclosos en aquests imports.
WEB:
www.seat.es. Tots els valors de consums i emissions corresponen a les versions de quatre portes.

Conducció deliciosa en qualsevol tipus de carretera

En l'evolució que ha anat fent el Seat Exeo, també s'hi ha tingut present el fet d'anar equilibrant el xassís i afinant les suspensions –multibraç en els dos eixos– fins que s'ha arribat a aquest resultat, en què la conducció d'aquest cotxe és una delícia. No només és molt còmoda sinó que ofereix un tacte magnífic al conductor, balanceja poc en els revolts i s'hi nota una gran noblesa. Als qui els agrada una conducció més esportiva, gaudiran de la transmissió Multitronic de 7 marxes disponible amb el motor més potent de gasolina i amb el TDI de 143 CV. El bon comportament dinàmic és, segons Seat, un dels motius de satisfacció dels usuaris de l'Exeo. Amb la nova generació de motors TDI CR, no només s'ha guanyat eficiència sinó també resposta en els règims més baixos, cosa que encara en fa més còmoda la conducció.

Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.