Canals

Sota els efectes del virus Alfa

La combinació entre el motor 1.4 Multi Air, el canvi TCT de doble embragatge i el sistema DNA dóna com a resultat una versió del MiTo que permet gaudir plenament del més autèntic esperit esportiu d'Alfa Romeo

Que ningú pateixi en llegir el títol, el virus Alfa no té efectes nocius. Només és una expressió amb què fa dècades algú va encertar plenament com definir les sensacions procedents del caràcter esportiu d'Alfa Romeo. Un esperit que, coses dels temps i les tendències, s'havia anat diluint –no en l'aspecte, però sí en el rendiment– en una bona part dels models de la marca italiana. Però ja se sap que la genètica sempre perdura, i aquesta versió de l'Alfa MiTo n'és un bon exemple. La combinació entre el reconegut motor de gasolina 1.4 Multi Air, el canvi TCT de sis marxes i doble embragatge que estrena aquest model i el sistema DNA –el conductor pot ajustar al seu gust la resposta del motor, canvi, direcció i diferencial electrònic Q2– dóna uns resultats que no solen deixar indiferent.

Per adonar-se'n n'hi ha prou amb buscar una carretera sinuosa i cop allà situar el selector DNA en mode Dynamic i el canvi en funció seqüencial. El caràcter del MiTo, fins aquell moment tranquil, canvia substancialment. La remor del motor adquireix tot el sentit mentre l'agulla de compta-revolucions s'enfila cap a les 6.000 rpm sense que l'electrònica mani més que el conductor –la qual cosa s'agraeix– i el cotxe devora l'asfalt amb una mínima inclinació de la carrosseria en els revolts –queda justificada la duresa de les suspensions– i demostra una agilitat i una noblesa irreprotxables; frena impecablement i la ràpida i precisa direcció té el grau de duresa òptim. Com s'escau en una transmissió de doble embragatge, el pas d'una marxa a l'altra és rapidíssim; en reduccions s'escolta perfectament bé l'execució del doble embragatge i si en reduccions no entra la marxa inferior per evitar un sobrerègim, el conductor rep un avís acústic.

L'Alfa MiTo 1.4 TCT només es comercialitza en acabat Distinctive i val 1.830 euros més que la mateixa versió amb canvi manual de cinc marxes. Una diferència que inclina clarament la balança cap al TCT. Més encara si, a banda de les millors prestacions, comoditat i gaudi –segons les circumstàncies– de conducció, es té present que gasta i contamina un pèl menys.

MOTOR:
1.368 cc. 4 cilindres/16V. Turbo de geometria variable i intercooler.
POTÈNCIA:
135 CV a 5.000 rpm.
PARELL:
230 Nm a 1.750 rpm.
CANVI:
Automàtic TCT, sis marxes.
SUSPENSIONS:
McPherson/Eix de torsió.
FRENS:
Discos ventilats/Discos sòlids.
LLARGADA, AMPLADA I ALTURA:
4,063/1,720/1,446 m.
PES:
1.210 kg.
DE 0 A 100 KM/H:
8,2 segons.
VELOCITAT MÀXIMA:
207 km/h.
CONSUM MITJÀ:
5,5 l/100 km (gasolina 95).
EMISSIONS DE CO2:
126 g/km.
PREU:
21.045 euros.

Transmissió TCT, del MiTo al Giulietta

Les dimensions de l'Alfa MiTo manen en l'espai interior, especialment en la meitat posterior. És un cotxe que com els de la seva categoria –petitons i amb personalitat– té un tipus de públic perfectament definit. I, és clar, hi ha qui es pregunta com és que Alfa Romeo no hagués decidit estrenar el canvi TCT en un altre model més pluralista que el més menut de la família. Tot arribarà. A partir del mes d'octubre el Giulietta també disposarà d'aquesta fenomenal transmissió amb dos embragatges en sec i mínim temps de resposta. L'equiparan les versions 1.4 Multi Air i 2.0 JTD de 170 CV, amb preus de 26.840 i 28.897 euros, respectivament. Alfa Romeo té registrades 23 patents relacionades amb el canvi TCT, que també porta associada la funció Start/Stop del motor, la qual permet estalviar un 10% de gasolina en relació a una transmissió automàtica tradicional amb convertidor de parell.

Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.