Canals

Plantar cara al consum

Honda ha aplicat al petit monovolum Jazz el sistema híbrid IMA. Gasta i contamina menys que les altres versions sense que en resultin afectats l'ampli espai interior ni la modularitat

Honda continua traient rèdit del seu sistema híbrid IMA, que desenvolupa des de fa dues dècades. Després d'haver-lo aplicat primer al Civic i l'Insight i més recentment al cupè CR-Z ara el trasllada al Jazz, que hereta el conjunt motriu que va estrenar l'Insight: el motor de gasolina 1.3 VTEC (88 CV) amb Start/Stop, l'elèctric de 14 CV i el canvi CVT de variador continu. Com que els dos propulsors no entreguen mai alhora al seu màxim rendiment, la potència total final queda en 98 CV mentre que tant el consum com les emissions de CO2 són força discretes per a un cotxe amb motor de gasolina i transmissió automàtica. En mode completament elèctric només es pot circular a baixa velocitat i en recorreguts curts, d'un parell de quilòmetres. I per reduir al màxim el consum de gasolina, prement el botó verd situat a la part inferior esquerra del davantal, l'electrònica modifica el rendiment del motor, suavitza el canvi, incrementa l'energia de les frenades regeneratives i també intervé en el flux del climatitzador.

Aquest sistema híbrid no resta gens ni mica d'espai ni flexibilitat dins l'habitacle del Jazz; la bateria i la unitat de control de potència estan situades sota el maleter, la qual cosa permet plegar completament els seients i disposar d'una superfície totalment plana i un volum de càrrega de fins a 1.320 litres. Com a novetat del remodelat Jazz, la banqueta posterior –amb respatller reclinable– es pot tombar cap enrere –tirant la base cap amunt– i desar un espai lliure just rere els seients davanters.

Honda començarà a comercialitzar el Jazz Hybrid després de l'estiu. Hi haurà dues versions, Comfort i Elegance. De sèrie, totes dues disposen de controls de tracció i estabilitat, sis airbags, sistema d'ajuda en arrencades en pujada, llums de boira, palanques del canvi al volant (ajustable en altura i profunditat) i climatitzador. Per 1.500 euros més, l'Elegance hi afegeix control de creuer, sensors de llums i de pluja, i sostre solar panoràmic.

MOTORS: De gasolina (1.339 cc. 4 cilindres/8 V) i elèctric. POTÈNCIA: 98 CV a 5.500 rpm. PARELL: 167 Nm a 1.000 rpm. CANVI: Automàtic CVT. LLARGADA, AMPLADA I ALTURA: 3,900/1,695/1,525 m. PES: 1.162 kg. DE 0 A 100 KM/H: 12,1 segons. VELOCITAT MÀXIMA: 175 km/hora. CONSUM: 4,5 l/100 km (gasolina 95). EMISSIONS DE CO2: 104 g/km. PREU: 17.900 euros (Comfort).
Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.